Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stormskader efter mandagens storm og efterfølgende reklamationer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en webshop hvor jeg bl.a. sælger pavilloner. Efter mandagens storm har jeg fået nogle få reklamationer. F.eks. denne fra en kunder tirsdag aften:

"Jeg har købt en af jeres havepavilloner. Desværre er der allerede problemer da samtlige sider har problemer ved ringene/øskner i stoffet og selve stellet begyndt at gå i stykker. Billeder (som er taget tirsdag aften) vedlægges (her vedlægges så billeder af øskner son er revet løs fra stoffet og stel, hvor svejsninger er gået fra)

Jeg er af den overbevisning at det er stormskader fordi kunden ikke har taget sider og tag i stof af, inden stormen kom og jeg afviser derfor reklamationen - jeg kan jo heller ikke sende alle mine kunder nye pavilloner hver gang det stormer i Danmark.

Kunden svarer så d.d.:

"stoffet blev pillet ned fredag den 5/8 og har intet med stormvejret at gøre"

Med de nye regler for fjernesalg er jeg faktisk i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig til dette, for umiddelbart er det mit indtryk, at kunder efterhånden kan tillade sig alt med den nye regler ifm fjernsalg. Men hvis jeg skal erstatte en pavillon hver gang vi har en storm i Danmark, så kan kunder få en fin ny pavillon ca .hvert år via reklamation og det kan et firma jo ikke leve af.....

Har nogen her noget erfaring eller kendskab til regler, som jeg kan gøre brug af?

Mvh Selvstændigheden.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kunden kan reklamere, hvis der er noget i vejen med produktet, og reklameres der indenfor 6 måneder efter købet, er det dig der skal bevise, at varen var i orden på salgstidspunktet.

Når de 6 måneder er gået, er det kunden der skal bevise, at varen ikke var i orden på salgstidspunktet.

Det er således altid en konkret vurdering, om hvad årsagen til skaden er. Jo højere pris, desto mere kan man også forvente at produktet kan holde til. Har du tydeligt skrevet, at det ikke kan tåle at stå ude i blæsevejr, osv.?

Personligt vil jeg nok gå efter at afvise kravet/kravene. Hvis kunden godt ved, at de selv er ansvarlige for skaden, så vil mange herefter stoppe med at skrive igen. Du risikerer selvfølgelig altid at kunden så sender sagen i Forbrugerklagenævnet med de omkostninger der følger med der.

Den konkrete sag lugter godt nok af stormskade, som du selv skriver, når reklamationen kommer umiddelbart efter et kraftigt blæsevejr. 

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Tak for svar. Der står ikke skrevet, at en pavillon ikke kan stå opslået udenfor i kraftigt blæsevejr/storm, men det ved folk godt, ligesom folk ved at en parasol skal slås ned, måske endda bæres indenfor og et læsejl skal slås ind i kassetten osv.

Der står heller ikke, at folk ikke bør antænde stoffet for at holde varmen på en kølig aften eller stoffet på pavillonen ikke bør tørres i mikrobølgeovnen. Der må være en grænse for, hvad der skal fremgå af produktbeskrivelsen - folk må/kan tænke selv.

Jeg har heller aldrig set en produktbeskrivelse på biler, hvor der står, at bilen ikke kan anvendes til at fælde træer med, ved at køre ind i et træ ;)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)