Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TRANSPORT / FRAGT FRA HAMBORG

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg skal have transporteret varer (grøntsager) fra Hamborg til Århus ca. 1 gang om ugen. Vi plejer selv at køre og hente, men vil gerne

finde en alternativ måde det kan gøres på! Har dog ingen forstand på området.. Hvad / Hvem er det jeg skal have fat i ? Det skal siges 

at tingene bliver pakket for os på en adresse, og så skal det afhentes derfra og transpoteres til Århus 

Håber der er nogen der kan hjælpe mig på vejen 

Tak på forhånd 

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det afhænger af forskellige ting, hvordan dette gøres mest effektivt, f.eks. hvilke krav der er til håndtering og opbevaring samt hvordan grøntsagerne er pakket. Hvis det er regelmæssig transport af f.eks. et par paller, så er det letteste nok at kontakte en vognmand som Leman, IAT, Alpi eller lignende, for at få en pallepris. Vær forberedt på at du skal oplyse om der er udstyr til at håndtere paller hos både din leverandør i Hamborg samt på modtageradressen i Århus. Derudover skal du vide om der er temperaturkrav, samt dimensioner (hvis standard paller, så blot højde) og vægt.

Vær også opmærksom på at vognmænd er ansvarsbegrænset under CMR konventionen, så hvis du ikke allerede er transportforsikret skal du overveje at tegne en forsikring for skader og tab under transport. Vær ligeledes opmærksom på at ikke alle selskaber vil tegne forsikring for fordærvelige varer.

Læs eventuelt også et par gode råd om fragt fra tyskland her: https://www.transporteca.com/da/7-gode-raad-om-fragt-fra-tyskland/

Venlig hilsen,

Morten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)