Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Føre underregnskaber for prokekter / afd

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man føre separat regnskab for underafdelinger i en ISV/APS virksomhed hvis det enten:

A) Er en anden fysisk lokation?

B) Man ønsker afgrænset regnskab for en bestemt funktion eller større projekt i virksomheden.

Altså føre alle lønomkostninger, udgifter og indtægter mv. relaterende til denne afdeling/funktion/project separat.

(Hvoraf resultat af dette så blot indgår som indtægt/udgift i det normale regnskab)

Det er fordi måske påtænker at skille en del af virksomheden ud senere i en selvstændig virksomhed (ingen tidsramme) - Hvis det kunne køre lidt autonomt og blot så indgå som en post i det rigtige regnskab ville det måske lette overgangen. (Eller er det upraktisk i forhold til regnskab? Ved ikke om det overhovedet er muligt eller om det i virkeligheden er mere besværligt)



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan du sagtens. Du kan få programmer som både kan føre hvert bilag som sag 1 til whatever - så mange du vil, og som kan knytte hver konto - inkl. nye konti til afdelinger

Du kan så uden besvær vise hele det samlede og også vælge at vise på sags og afdelingsniveau

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så i hoved regnskabet som afleveres til revisor indgår der blot et +/- fra den afdeling som så har sin egen "mappe" med egne konti i regnskabsprogram for lønomkostninger, indtægter, udgifter mv?

Hvad hvis evt lønudgifter og udgifter (indkøb) skal splittes op over de 2 sæt regnskaber - så begynder det vel blive besværligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

newstartups:

Så i hoved regnskabet som afleveres til revisor indgår der blot et +/- fra den afdeling som så har sin egen "mappe" med egne konti i regnskabsprogram for lønomkostninger, indtægter, udgifter mv?

Hvad hvis evt lønudgifter og udgifter (indkøb) skal splittes op over de 2 sæt regnskaber - så begynder det vel blive besværligt?

til brug for officielt regnskab og skat er der kun 1 regnskab - så kan man når man kører regnskab vælge kun at vise for afd 1 eller 2. - eller sag 1 eller 2 ud fra hvad man har valgt for afd eller sag når man bogfører (ex i visma summa enterprise version men givet også i andre programmer)

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)