Hej alle i skønne Aminoer: Jeg er en teknik flopper, bare så i ved at hvis i svarer med fansy php sprog, så fatter jeg ikke en bjælde... :D
Nå men jeg må jo til det…
Vi ”altså jeg” har besluttet at give 10 % af alt, hvad der bliver købt i webshoppen til et godt formål. For at dette bliver reelt og synligt, har jeg den ide at jeg vil have en jackpot pulje.
(Tager lige det næste i DU form ”lol")
Så du kan se puljen vokse med nøjagtigt dit beløb de 10% (også visuelt) når du shopper. Jeg vil det første år selv vælge 3 formål, der skal kæmpe om årets pulje, efterfølgende kan du som kunde selv nominerer en værdig sag i løbet af året. Det skulle gerne kører sammen så… når du shopper, vælger du også dit favorit formål. Så er spørgsmålet…Er der nogle der ved, eller har hørt, at dette findes "samlet" allerede? ”eller nogle der kender noget der næsten” ka det her? :DOg hvad skal jeg gører? og hvordan får jeg det til at kører smooth og lækkert
xxx `er alle mine fingre, tær og tanker
og lige en tak fordi du gav dig tid til at læste dette indlæg :-)
Tjaaah, man kan sige - det du søger er en "afstemningsfunktion" der ligger i dit betalingssystem. Det findes hver for sig, så med lidt snilde skal man nok kunne få de to ting til at spille sammen. Dernæst skal du også have lavet et par formler der angiver overfor kunden hvor stor en andel 10% af deres køb er. Plus en formel der automatisk tæller de 10% af de indkøbte varer sammen. Det burde bestemt kunne lade sig gøre, uden de helt store strabadser :)
Det er en sjov ide du har fået. Men jeg bliver nødt til at spørge dig om du virkelig mener at du vil have din samlede omsætning til at ligge til offentligt skue i webshoppen?
Jeg har ikke set en lignende løsning nogen steder. Det kan sagtens lade sig gøre at lave, men du er nok nødt til at få fat i en til at lave det for dig (eller lære "fancy php koder" selv ). Selvom du skulle kunne finde en løsning, der ligner, kan du ikke forvente at få det til at virke sammen med din webshop hvis du allerede har den etableret.
Hvis du indtænker dette fra starten vil jeg vurdere at det er en forholdsvis lille indsats (i det samlede budget), der skal laves for at få den ønskede funktionalitet.
Hej tak for jeres dejlige svar, det er jo til at overskue :D.Jeg har heldigvis ikke lavet min hjemmeside og min web shop endnu så det er jo super …Jo jeg havde faktisk tænkt at man skulle kunne se det som det er, og min web shop er da også mere et vindue på mit firmas andre udbud end selve min forretning så, hvis det bliver et kæmpe hit er det jo bare skønt for dem jeg vil støtte m pengene… Jeg takker endnu en gang, og yahoo en dejlig søndag :-)