Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af beløb fra skattekontoen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 22:29
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31

Har ikke lige dinero oppe her på min iPad nu men hvis det er rente udgift fra skat så er der en konto under renter som er for ikke fradragsberettigede renter og den skal du så bruge . Den kan vel næsten også bruges til gebyrer som jo heller ikke kan trækkes fra men mon ikke der er en konto til det under administration , for ikke fradragsberettigede udgifter

modkonto er beholdning Skattekonto som du har eller skal oprette ved siden af bank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55

Moms FF må skulle behandles som en acontobetaling af skyldig moms. Evt. gebyr på en konto for ikke fradragsberettiget omk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10

Aha som man siger når man forstår nogetSmile moms FF som en momsopkrævning forud fordi moms tidligere er svigtet - og hvis ja så må det jo være en forudindbetaling - eller noget du skal indbetale for at udligne skattekonto og vel bare gå på momsafregningskontoen mod bank - og så udlignes det jo vel automatisk ved selv momsbetalingen - eller?

Og ja gebyrer og renter - ikke fradrag

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53

Så det du siger, er at jeg ikke skal gøre mere ved det eller skal jeg stadig bogføre det? Jeg har lidt svært ved at få et ordentligt overblik over skattekontoen, men jeg kan kun se, at det er FF moms jeg har betalt og så nogle renter. Hvordan bogfører jeg i øvrigt dem? Nu kan jeg se at jeg har en rente på 18 øre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:00

hvis FF moms = forudbetalt aconto moms - så ville jeg som nævnt mene den bare kunne gå på momsaregningskonto med skattekonto som modkonto

Renten går på konto for ikke fradragsberettigede renter mod skatte konto

Når skattekonto renter udlignes/betales bogføres skattekonto mod bank - og Forudbetalt moms som du jo vel skal betale - fra bank til skattekonto går jeg ud fra (Whiskey - ved ikke om jeg ved hvordan FF moms opkræves - men den må vel være IKKE betalt som det forklares her med skattekonto?) går som nævnt først på momsafregningskonto (som vil indeholde den moms - salgmoms minus købsmoms - du skal betale næste gang) mod skattekonto - og så når du betaler til skattekonto - debet skattekonto - kredit bank

ellers må du nok lade en se din skattekonto for at forstå om FF momsen er en gæld der står på skattekonto - eller om du også HAR betalt den via bank - hvilket kun har betydning for modkontoen - momsafregningskonto for den acontoskat

så jo du skal skam bogføre det

vh John Hannover

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 06:56

FF står for "foreløbig fastsættelse"..

Forstår ikke hvorfor kontoen skal oprettes under "banker", når der som regel er tale om en kortfristet gældsforpligtelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:18

du kunne også have den som kortfristet gældsforpligtelse - men en sådan konto ER en beholdningskonto - ganske som bank jo også kan være i minus - penge man skylder bort kortsigtet. Skattekonto er en beholdningskonto ganske som en bankkonto som kan gå i plus og minus (penge til gode i moms - eller skyldige)

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)