Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registreret virksomhed eller ej

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har i et stykke tid haft en hobbyvirksomhed, hvor jeg har solgt stikket og hæklet ting til private, nu er jeg så blevet kontaktet af en butik som gerne vil have et par af mine ting i deres butik. 

Jeg ser dette som et engangssalg og vil slet ikke komme i nærheden af at tjene 50.000 på 12 måneder (Heller ikke med mine nuværende salg

Jeg er i tvivl om jeg skal opstarte en registret virksomhed (enkeltmandsvirksomhed) for dette salg til en butik. 

Håber på et par gode råd - evt for og imod dette  

Pft. 

\Nybegynder

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:15

nybegynder3:

Hej, 

Jeg har i et stykke tid haft en hobbyvirksomhed, hvor jeg har solgt stikket og hæklet ting til private, nu er jeg så blevet kontaktet af en butik som gerne vil have et par af mine ting i deres butik. 

Jeg ser dette som et engangssalg og vil slet ikke komme i nærheden af at tjene 50.000 på 12 måneder (Heller ikke med mine nuværende salg) 

Jeg er i tvivl om jeg skal opstarte en registret virksomhed (enkeltmandsvirksomhed) for dette salg til en butik. 

Håber på et par gode råd - evt for og imod dette  

Du skal ikke gøre pga. af dette enkeltstående salg alene! 

Du skal bare kigge på din omsætning, og hele tiden tænke og holde øje med om du nærmer dig 50.000 kr. i årlig omsætning (husk det er et rulende år, ikke kalenderår!)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:21

nybegynder3:
vil slet ikke komme i nærheden af at tjene 50.000 på 12 måneder
vi skal lige udskifte "Tjene" med omsætte (sælge for). Så længe du klart kan se du ikke omsætter/sælger for over 50.000 på nogen 12 mdr periode, frem og tilbage regnet, så kan du bare sælge som privat og føre regnskab - salgspris minus dit konkrete garnforbrug som udgift - og opgive dit overskud til skat, langt bedst i udvidet selvangivelse som du kan bede skat om (gå i skat.dk og ind under kommunikation og skriv en lille besked til dem om, at du sælger strik og hæklerier - og vil bede om udvidet forskudsopgørelse og selvangivelse)

Du kan også overveje PMV som er en lille virksomhed uden moms til de lave omsætninger, men det er en smagssag og ikke nødvendigt som sådan. 

PMV alene her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html 

og mere om personlig virksomhed og PMV i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

tillykke med interessen for dine arbejder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:21

Cookie - John Hannover:
sælge som privat og føre regnskab - salgspris minus dit konkrete garnforbrug som udgift

Ja, husk endelig at lave regnskab, hvor du opgør både indtægter og udgifter, som er relateret dit salg. Du skal jo ikke kun betale skat af det, du sælger. God vind!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 18:29

Jørgen Kirkegaard:

Du skal jo ikke kun betale skat af det, du sælger. 

Hvad skal der betales udover skat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)