Hej, Jeg har i et stykke tid haft en hobbyvirksomhed, hvor jeg har solgt stikket og hæklet ting til private, nu er jeg så blevet kontaktet af en butik som gerne vil have et par af mine ting i deres butik. Jeg ser dette som et engangssalg og vil slet ikke komme i nærheden af at tjene 50.000 på 12 måneder (Heller ikke med mine nuværende salg) Jeg er i tvivl om jeg skal opstarte en registret virksomhed (enkeltmandsvirksomhed) for dette salg til en butik. Håber på et par gode råd - evt for og imod dette Pft. \Nybegynder |
nybegynder3:Hej,
Jeg har i et stykke tid haft en hobbyvirksomhed, hvor jeg har solgt stikket og hæklet ting til private, nu er jeg så blevet kontaktet af en butik som gerne vil have et par af mine ting i deres butik.
Jeg ser dette som et engangssalg og vil slet ikke komme i nærheden af at tjene 50.000 på 12 måneder (Heller ikke med mine nuværende salg)
Jeg er i tvivl om jeg skal opstarte en registret virksomhed (enkeltmandsvirksomhed) for dette salg til en butik.
Håber på et par gode råd - evt for og imod dette
Du skal ikke gøre pga. af dette enkeltstående salg alene!
Du skal bare kigge på din omsætning, og hele tiden tænke og holde øje med om du nærmer dig 50.000 kr. i årlig omsætning (husk det er et rulende år, ikke kalenderår!)