Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told og skat ved køb udefra EU

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg har lavet en facebook side hvor jeg vil sælge covers som start, og senere hen T-Shirts, Caps etc. 

Prisen på covers er 180 dollars + 30 dollars fragt. Jeg ved at jeg skal betale told da det er over 80 danske kroner, men ved I om jeg vil få en bøde eller værere :( hvis jeg sælger det videre i Danmark? Jeg vil være sikker før jeg køber ind til min ''forretning''

MVH Mehmet 

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får ingen bøde, hvis du sælger det videre, medmindre det er noget der kan være copyright på. Men køber du ind som privat og ikke er importregistreret, kan du komme til at betale told, og så lægges der moms oven i i forhold til varens værdi inkl. fragt. 

Billigt Hundeudstyr Online

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må slet ikke importere som privat - du skal være importregistreret og det kræver virksomhed CVR før du laver første import., Ellers må told slet ikke udlevere varen og du kommer af med told uanset hvad - hvis det er toldpligtige varer - dem slipper man ikke for bare ved at være virksomhed. Moms er en udgift hvis du ikke er momsregistreret - ellers er det blot noget du skal angive men ikke en udgift

Er du det - så er din eneste risiko kopivarer eller manglende faktisk CE kontrol http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad koster det at få lavet et CVR nummer? Er det dumt at tage chancen som teenager eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det du fortæller mig er at jeg ikke har en chance for at sælge det videre uden at have et cvr nummer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg fortæller dig at du ikke må importere fra uden for EU uden importregistrering som kræver CVR ja http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html  uden den skal told stoppe varer importeret til erhvervsbrug og sende dem retur

OG

at er du ikke 18 kan du ikke få CVR uden at søge dispensation som vist i link i første svar ja og at du ikke må sælge erhvervsmæssigt/optræde som virksomhed hvis du er under 18 uden den dispensation og dermed CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have John!

Ved ikke helt om jeg kan starte med at sælge på ebay som start, også som 18 årig sælge på webside.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

MehmetBusiness:

Tak skal du have John!

Ved ikke helt om jeg kan starte med at sælge på ebay som start, også som 18 årig sælge på webside.

en gang til - du må ikke importere og du må ikke optræde som virksomhed hvis du er under 18 og ikke har dispensation. Du må sælge private ting - privat indbo men ikke købe ind for at sælge videre helt enkelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)