Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning (konkurs) af ApS med gæld til SKAT

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har et selskab (ApS) med en gæld på lige under 200.000 til skat (MOMS og A-skat). 

Selskabet skal lukkes, men jeg er lidt i tvivl om jeg kan risikere "repressalier" på den ene eller den anden måde.

Er det at skylde penge til skat som at skylde penge til enhver anden når det kommer til hæftelse

Mvh

Ebbe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46761
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56

ja som udgangspunkt er det - med et par undtagelser

Hvis skattegælden kommer af at ejer har hævet løn uden at betale skat af sin egen løn - så mener jeg den bliver personlig (ellers var det jo også en fix måde at undgå skat den slags)

gæld af den slags over 50.000 vil generelt medføre krav om sikkerhed for moms hvis der stiftes nye firmaer senere

Ellers er det alm. gæld som alt andet som udgangspunkt

Jeg er ikke bekendt med om skat ret ofte checker for hæftelsesgennembrud (ex at man for år tilbage burde have indset man aldrig ville kunne betale gælden men bare stiftede ny - glemte generalforsamling om under halv egenkapital osv) Jeg tror alm kreditorer er lidt sultne efter den slags ind i mellem men kender ikke skats indstilling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:01

Tak for svar John.

De sidste to måneder har det været ejerløn, der mangler A-skat, men det er heldigvis ikke så højt et beløb, så det skulle jeg hurtigt kunne betale. Problemet er jo bare her, at man ikke selv vælger, hvad man betaler af på hos skat, men derimod altid den ældste gæld (så vidt jeg har forstået).

Hvordan kan jeg sikre mig at A-skatten bliver betalt som det første? 

På forhånd tak!

Mvh

Ebbe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46761
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17

EB78:

Tak for svar John.

De sidste to måneder har det været ejerløn, der mangler A-skat, men det er heldigvis ikke så højt et beløb, så det skulle jeg hurtigt kunne betale. Problemet er jo bare her, at man ikke selv vælger, hvad man betaler af på hos skat, men derimod altid den ældste gæld (så vidt jeg har forstået).

Hvordan kan jeg sikre mig at A-skatten bliver betalt som det første? 

På forhånd tak!

Mvh

Ebbe

ja godt spørgsmål - for du har jo ret I man ikke bare kan vælge frit selv. OM skat så kan sige, at så burde man indse man ikke kan betale skat, og så skulle man stoppe med at hæve løn til sig selv, da man jo så bare fik penge og ikke kom af med skat personligt som ejer - men har ikke svaret. Måske en som Whiskey har et godt svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)