Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan du bedst lide?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Sagen er den at vi er to der er ved at starte vores første fysiske butik op, og vi skal have lavet et galgeskilt (altså hængende ud fra muren).

Vi vil høre om ikke vi kan få jer til at stemme på et skilt, for vi har lidt svært ved at bestemme os for hvilken retning vi skal gå.

Lidt baggrund, hvis man ønsker...

Butikken skal hedde Zebra, og kommer til at ligge i en rolig med befærdet gågade, og vil indeholde en - forhåbentlig - spændende blanding af elektronik (med fokus på grøn energi, dvs. m. solceller) som lamper, springvand og opladere, men også gadgets, smartphonetilbehør samt håndlavet brugskunst... man kan se det som en "high-end" markedsplads, hvor vi har fokus på at finde spændende ting der er anderledes men i god kvalitet. Bare for at give jer en idé om hvilken sammenhæng det skal ses i.

Så hvis I kan lokkes til at stemme, hvad synes I? Uddyb gerne hvis I gider - ekstra info er mere end velkommen!

Her er vores indledende forslag:

2.

3.

4.

5.

6.

Mange tak for hjælpen :-)

Mvh. Martin og Jakob

Hvilket skilt kan du bedst lide?

  • Nr. 1 (33,3%)
  • Nr. 2 (6,7%)
  • Nr. 3 (6,7%)
  • Nr. 4 (26,7%)
  • Nr. 5 (26,7%)
  • Nr. 6 (0%)
  • Totalt antal stemmer: 15
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Fine skilte - pas på, at I ikke kommer til at ligne en cafe ;-)

Jeg kan bedst lide nr. 3, eftersom den indeholder tydelig skrift, og den ligner mindst en cafe...... Overvej måske og knald noget elektronik på skiltet?

Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Jeg ser hvad du mener. Tak for dit svar :-)

Fra 4180
Tilmeldt 15. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hælder til nr.4 ... bryder mig ikke om 3 hvor Zebra'en vender R**** til kunden/personen der ser på skiltet. 
kan ellers også godt lide dem med det røde Z ... men tænker bare at en grøn farve ville signalere mere i en retning af "grøn energi/miljørigtige ting" ...

held og lykke :-)  

Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Michael!

Sjovt så delte meninger der er. Nå, men det ser da ud til at der er et par af skiltene der ikke får så meget kærlighed, så de kan måske sorteres fra så vi kommer nærmere et endeligt bud.

Vi lavede først en spørgerunde med vores familier. Der var lidt flere skilte på det tidspunkt, og der var næsten lige så mange forskellige bud som der var familiemedlemmer.

Måske er budskabet at uanset hvad man vælger vil det falde i nogens smag, og ikke i andres :-)

Og tak til jer der har stemt indtil videre!

Fra Haderslev
Tilmeldt 4. Mar 16
Indlæg ialt: 94
Fra  Lyngedal & Partners Skrevet kl. 05:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin & Jakob,

Ingen af skiltene få mig til at tænke på jeres sortiment.
Nogle af de andre har været inde på at det kunne ligne en cafe, de får dog mig til at tænke på en tøjbutik.

Nu kommer det an på hvor kække I vil være, men ideen med at zebraen står med røven til, kunne være sjov.

Prøv at stil jer selv disse spørgsmål:
Skal der være en Zebra på skiltet? Hvis ja, hvorfor?
(Hvad gavner det mig som læser/modtager at der er en zebra)

Hvad vil I gerne henlede jeres kunders tanker på?

_
Et skilt/logo skal hurtigt være til at afkode, og jeg synes jeres kan være lidt svært.
Hvis I ikke havde skrevet en baggrund forskiltet, havde jeg aldrig gættet hvad jeres butik solgte.

Lyngedal & Partners – Kreativt Bureau
Din højre hånd i den digitale verden

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kommer til at tænke på 10-kroners-butikker når jeg ser det navn.

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg personligt er vildt med nummer 1.

Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Det med at kunne få en fornemmelse af sortimentet ud fra navnet er også noget vi har tænkt over, og først var det noget vi gik efter, men det er svært at finde et navn der dækker over et så bredt (og varierende) sortiment. Samtidig er der også andre kvaliteter at tage højde for ved et navn, som f.eks. hvordan det lyder, og om det er nemt at huske.

Vi endte derfor i stedet at gå efter et navn der var nemt at huske, og som tillod et tema og en rød tråd til at minde folk om os - her tænker jeg zebra dørmåtte, kæmpe zebra wallsticker inde i butikken, zebrafarvede plastikposer osv. Det er et super nemt navn at lege med.

Årsagen til at man kunne vælge at have en zebra på skiltet er at skille sig ud og blive husket. Plus, man kan nemt blive som alle andre hvor der bare er et sort/hvid navn som "Thiele" på et skilt - man ser det mere eller mindre ubevidst, og så er man videre igen. Med et skilt som nummer 3 er der en chance for at man lige studser og bliver "bevidst" om hvad det egentlig er man kigger på, netop fordi det er lidt kækt. Samtidig er det tydeligt og nemt at læse på afstand.

Man kan argumentere for og imod - det er bare nogle tanker. Hvis der er andre der tænker noget specifikt, så sig endelig til :-)

Man kan også sige, hvor mange butikker kan man egentlig gætte hvad sælger alene ud fra deres navn hvis ikke man har nogen kendskab til dem på forhånd?

Tak for din respons :-)

Tilmeldt 16. Jun 16
Indlæg ialt: 32
Fra  berntelkjaer.dk Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er mest til nr 1. Det er mest stilfuldt. Det ligner et skilt fordi det er rundt. Og jeg vil klart foretrække lyse skilte der signalerer noget positivt i stedet for mørke skilte som risikerer at se dystre ud (men det afhænger naturligvis meget af omgivelserne).

Følg Marketing Automation-bloggen på berntelkjaer.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)