Jeg står i den situation at jeg har købt et produkt på en hjemmeside som privatperson. Produktet står på hjemmesiden som passende til system X. Produktet kommer, men passer ikke til system X uden en modifikation som de har medsendt en beskrivelse af hvordan udføres når produktet er åbnet. Jeg har efterfølgende været tilbage på hjemmesiden for at se om denne modifikation står beskrevet nogensteder på hjemmesiden, det gør den ikke, og der er ej heller billeder af denne modifikation nogensteder på hjemmesiden. Jeg mener jeg har krav på at købet går tilbage og at sælger skal betale for returfragt, sælger mener jeg skal betale for returfragten. Hvem har ret? og hvor i loven står det? Hvis jeg har ret og sælger stadig nægter, er det så en småsag som skal køres? |
Hvis der tale om en software / firmware opdatering eller ligende, så har sælger helt klart ret.
Normalt vil en privat forbruger benytte sig af: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-klagemuligheder/Oversigt-over-klageinstanser/Forbrugerklagesystemet/Center-for-Klageloesning
[redigeret]
Du kan også køre en småsag, men det må godt nok være en dyr returfragt, hvis det skal kunne betale sig at bruge tid på det.