|
Jeg synes nu at deres håndtering var godt da serverne var nede. Jeg kunne hurtigt google UnoEuro og fandt deres twitter på under et par minutter hvor jeg kunne følge det hele. De melder klart ud under hele forløbet hvad der sker og hvad der vil ske. Efter forløbet laver de en god incident report også så man faktisk kan se præcis hvad der skete. 99,9% synes jeg ikke er en "ok" oppetid, jeg synes det er en "rigtig god" oppetid især når man også har prisen i mente. Det er første gang jeg har oplevet de har været nede, og er der problemer så er der service også helt i top! Keep up the good work! |
Lucas - Hosting4Real:Jeg ved godt du talte om risici, men du skal forstå det tekniske i et datacenter, og jo mere redundans du smider i et datacenter, jo større risici får du, og jeg tror du skal lære om at bygge redundante systemer, fordi så vil du måske også kunne indse at at du ikke kan gøre dine risici mindre når du implementere flere komponenter. Især fordi komponenterne er elektroniske, de dør faktisk.
Hvis man skal følge den logik, så skal man fjerne al redundans i et system for at forøge driftsikkerheden for systemet, og det er jo selvfølgelig ikke rigtigt.
Jo flere komponenter i et system, jo større risiko er der for at en af komponenterne fejler. Men benyttes komponenterne til redundans i et system, vil det reducere driftsrisiko for det samlede system, hvis ellers de er implementeret af folk, som ved hvad de har med at gøre. Det er jo ligesom formålet med redundans.
Lucas - Hosting4Real:Pingdom monitorering ...
Som sagt er mine checks gode nok til rapporten om ca. 99,9% oppetid hos min hosting hos UnoEuro.
Lucas - Hosting4Real:Ok - men stadig - forventer du 14 gange højere oppetid for en host der koster 14 gange mere? Yes/no?
Nej, selvfølgelig ikke, det siger sig selv.
Mads Nørgaard:99,9% synes jeg ikke er en "ok" oppetid, jeg synes det er en "rigtig god" oppetid især når man også har prisen i mente.
Helt fair, sådan vil det jo være, vi har forskellige grænser for hvad der er ok og godt. Det vigtigste er vel at finde ud af hvor stor driftsrisiko og hvor meget gennemsnitlig nedetid man vil leve med.
Bliv gratis medlem