Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg kontakt til hardware prototypeudviklere i de baltiske lande

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en ide som jeg gerne vil prototype. I ideen indgår både lidt simpel elektronik samt noget software til at sende data til en server.

Jeg kunne i pricippet selv udvikle prototypen, men det vil tage alt for lang tid tror jeg. I stedet vil jeg gerne prøve at outsource udviklingen fra starten. Første skridt er en fungerende MVP demo, så jeg kan se, om ideen fanger interesse hos de firmaer jeg tror vil være relevante. 

Dels fordi jeg betaler af egen lomme, og dels fordi jeg gerne vil have feedback så tidligt som muligt, skal prototypen ikke overgøres, og det kræver en udvikler, som kan sætte sig ind i ideen. Dvs. uden en masse specifikationer, men derimod hurtige iterationer. Jeg tror det skal være en freelancer. Jeg er lidt luren ved at blande et (konsulent-)firma ind over, da jeg tror de vil skyde over målet. 

Jeg anser de baltiske lande som oplagte, da de ikke er alt for langt væk, og da de er noget billigere dernede. Men jeg er åben for al slags input.

Er der mon nogen herinde, som kan give mig en pointer i den rigtige retning enten i form af kontakter eller i form af links eller gode søgeord?

På forhånd tak...jeg vil ikke glemme et godt råd, når millionerne begynder at rulle ind :-)

mvh, Nikolaj

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:20

Jeg vil anbefale at du bruger en freelancer portal. Der er flere fordele ved det, eks. har de ofte været igennem en godkendelsesproces, du kan læse om de projekter udviklerne har lavet, anmeldelser fra deres kunder etc.

Den eneste portal jeg lige kan komme i tanke om, som også har elektronik udviklere, er guru.com (har aldrig selv brugt portalen). Men der findes garanteret flere.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 15:56

Carstens svar er glimrende.

Der er flere portaler såsom freelancer.com, upwork.... og så er der Amino Freelancer, selvom de totalt har ødelagt denne for at finde hvad du leder efter, og da jeg brokkede mig i en tråd var de meget klare om at fysiske produkter var uinteressante i Amino verdenen.

Min erfaring fra udvikling af mine maskiner er at prototyper er ekstremt svære at lave uden at sidde ved siden af, så jeg tror jeg ville forsøge at finde en dansk udvikler der var i køreafstand fra dig og sidde på skøddet en betydelig del af tiden da det let går skævt på langdistance. En del af de tyske udviklingshuse er ekstremt langt foran de danske mht multifleksible boards som de blot reducerer.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 17:10

Jeg synes BroncofanDK har en rigtig god pointe. Kommunikationen må være en af de vigtigste parametre til at starte med - prisen er mindre væsentlig. Hvis din prototype skal laves om 5-10 gange ekstra pga. dårlig kommunikation imellem dig og en (udenlandsk) partner, ja så er der måske ikke så meget sparet.

Jeg ville få prototypen konstrueret i Danmark, og så lave en eventuel produktion i udlandet. Det er trods alt lettere at producere noget, når man har et konkret eksempel at gå efter. Alternativt skal du være ekstra skarp i din formidling og specifikation.

Held og lykke med projektet!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)