Hej Jeg har en ide som jeg gerne vil prototype. I ideen indgår både lidt simpel elektronik samt noget software til at sende data til en server. Jeg kunne i pricippet selv udvikle prototypen, men det vil tage alt for lang tid tror jeg. I stedet vil jeg gerne prøve at outsource udviklingen fra starten. Første skridt er en fungerende MVP demo, så jeg kan se, om ideen fanger interesse hos de firmaer jeg tror vil være relevante. Dels fordi jeg betaler af egen lomme, og dels fordi jeg gerne vil have feedback så tidligt som muligt, skal prototypen ikke overgøres, og det kræver en udvikler, som kan sætte sig ind i ideen. Dvs. uden en masse specifikationer, men derimod hurtige iterationer. Jeg tror det skal være en freelancer. Jeg er lidt luren ved at blande et (konsulent-)firma ind over, da jeg tror de vil skyde over målet. Jeg anser de baltiske lande som oplagte, da de ikke er alt for langt væk, og da de er noget billigere dernede. Men jeg er åben for al slags input. Er der mon nogen herinde, som kan give mig en pointer i den rigtige retning enten i form af kontakter eller i form af links eller gode søgeord? På forhånd tak...jeg vil ikke glemme et godt råd, når millionerne begynder at rulle ind :-) mvh, Nikolaj |
Jeg vil anbefale at du bruger en freelancer portal. Der er flere fordele ved det, eks. har de ofte været igennem en godkendelsesproces, du kan læse om de projekter udviklerne har lavet, anmeldelser fra deres kunder etc.
Den eneste portal jeg lige kan komme i tanke om, som også har elektronik udviklere, er guru.com (har aldrig selv brugt portalen). Men der findes garanteret flere.