Hans kom mig i forkøbet, så ingen grund til at skrive det igen. Jeg er helt enig i ovenstående... Jeg synes også, at det er åndsvagt, at man på landevejen kun må køre 60-80 km/t, da alt forskning viser, at 90 km/t ville være mere optimal for såvel trafikken, som trafiksikkerheden... Og overtrædelse af love er ofte meget firkantet. Kører man for stærkt, får man en bøde, og den kan man ikke tale eller undskylde sig ud af. Er man stor nok til at træde på speederen, er man også stor nok til at tage konsekvensen... Husk denne lov omkring anprisning faktisk er lavet for at beskytte forbrugerne. Dine tekster er måske meget milde, men hvis dine tekster godkendes, så prøver andre firmaer endnu mere udfordrende tekster af, og til sidst ender vi i et tomrum, hvor loven bliver flydende, og det hele handler om tolkning, omkring hvornår en tekst er ok, og hvornår en tekst går for vidt... Jeg synes, at det er helt ok, at fødevarestyrelsen har firkantet regler, som er ens for alle. Det gør det også meget lettere for alle, at overholde og følge loven uden problemer... Iøvrigt har du fået god PR på denne sag, så helt skidt kan det vist heller ikke være :) Der skal du have et klap på skulderen :) |
Ved ikke om det har været nævnt i tråden, men tv2 har også fokus på sagen, hvor Nøddebazaren har været ude for lignende bøde: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-07-29-mads-chokeret-over-boede-fra-foedevarestyrelsen-oven-i-kommer-gebyrer-paa-3550-kr?utm_source=Twitter&utm_campaign=tv2newsdk&utm_medium=Social
Det fremgår af tv2's artikel at du er blevet anmeldt af en konkurrende virksomhed. Alt andet lige, er det nok nu du skal være hurtig og tage kontakt til TV2 og melde dig på banen, for evt. at få lidt mere PR ud af sagen ;)
Bliv gratis medlem