Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offentlig støtte og selskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lad os nu sige, at jeg modtog SU (det gør jeg ikke, men jeg har en god ven der overvejer at starte virksomhed.. Anyhow) og gerne ville starte virksomhed. For at undgå at blive reduceret i SU, ville man så kunne oprette et selskab at sende regninger m.m. fra? Medmindre man udbetaler løn til sig selv, så bør det vel ikke gå ind og have effekt på ens indkomst?

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, sådan var det i hvert fald den gang jeg læste.

Det er min forståelse, at når du driver virksomhed i selskabsform eller anvender virksomhedsskatteordningen, så er det kun den løn du udbetaler til dig selv, som medregnes ift SU.

Jeg har selv anvendt virksomhedsskatteordningen, og det var avanceret i en sådan grad, at vi skulle have en revisor til at hjælpe os. Det er til gengæld ret nemt at stifte et IVS eller ApS (husk at fravælg revision) og tilmelde dig Danløn.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan du sagtens. De fleste jeg kender der er studerende opretter i stedet enkeltmandsvirksomheder med VSO. Så er det kun den del der udbetales der tæller med i SU-regnskabet. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

som nævnt VSO er nok svaret - og det gode er, at du kan vente med at besluttet at bruge det til året er gået og du har sikkerhed for, at din indtægt faktisk var så stor at den oversteg det meget høje SU loft faktisk. Mange laver en masse krumspring, som så, når året er gået, viser sig helt overflødige

VSO frem for selskab umiddelbart - selskaber koster klart mere i faste omkostninger - og er ikke regnskab og skattemæssigt meget lettere end VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

Ellers overvej http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html som en komplet bog der dækker VSO og selskaber med det du skal vide, + stiftelse - skat, moms- regler, omkostninger og masser af baggrunds inspiration til sommer læsning på iPad, tablet, computer - eller som lækker hardcover bog

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)