Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svensk erhvervskonto i Sverige til dansk firma

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Syswatch Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg skal høre om nogen har erfaringer med at åbne en erhvervskonto i en svensk bank ?

Sagen er den, at vi har en kunde som er begyndt at lave forretning i sverige, og de benytter sydbank, hvor de har fået oprettet en konto i svenske kroner.
Ligeledes har de fået oprettet en ny Quickpay og Clearhaus afaftale i svenske kroner, som så indsætter pengene på den svenske konto i deres bank.

Problemet er bare at Clearhaus overfører et beløb hver uge til deres bank, men da aftalen hos Clearhaus er i svenske kroner, så kommer betalingen fra dem, også fra sverige, hvilket udløser et gebyr på 50kr i Sydbank... HVER uge. Det løber hurtigt op, og spiser nogle uger ca. 50% af beløbet som bliver overført fra deres salg.

Sydbank kan ikke tilbyde en konto som er registreret i sverige, men kan læse at nordea og danske bank har denne mulighed.
Dog kræver de at man flytter alle konti derover, samt samler sine private aktiviter der også, hvilket ikke kan komme på tale. Så nu skal vi ha fundet en anden løsning ? Nogen der kender til et penge institut hvor man kan oprette en konto, enten gratis, eller for et lille månedligt beløb ?

Jesper Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at tage kontakt til SEB på Kalvebod i København.

De kan med garanti hjælpe, har selv brugt dem i mit gamle firma

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange banker kræver at man er fuldkunde, hvis man skal have en udlandsløsning. Jeg ville tage en tur til Malmø eller Helsingborg og tale med nogle mindre banker for at høre om du kan få en opsamlingskonto med netbank så du kan styre hdvornår du overfører og dermed betaler gebyrer. Via netbanken får du også hurtigt styr på hvem der har betalt og hvem der ikke har betalt. 

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville tage fat i Swedbank på kalvebod brygge - ved siden af Fisketorvet. 

De er super flinke - og de gange jeg har talt med dem er jeg blevet behandlet godt og super kompetent. 

De taler desuden dansk :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Syswatch Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Swedbank kunne ikke hjælpe... Her deres svar:

Hej Jesper,

tak for din henvendelse vedr. erhvervskonto i Swedbank.

Vi har i Swedbank Danmark valgt at koncentrere os om at være bankforbindelse for svenske virksomheder, som efterspørger en bankkonto til deres danske afdeling eller danske datterselskab.

Ud fra dine oplysninger vil vi desværre ikke kunne tilbyde at oprette en erhvervskonto til dit firma.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, surt at de har ændret retning. 

Prøv evt Nordea... Da jeg boet i Sverige og drev virksomheder i Danmark - der brugte jeg dem på begge sider af sundet. 

Lidt firkantet begyndelse men det fungerede... 

Husk at få en anbefaling fra din nuværende bank, før du vader ind i Nordea Sverige... 

Når man kommer ind med en "Recommendation letter" - så smiler de bare i Malmö - og giver en første klasses behandling... 

Bemærk; Min kombination var Privat / erhverv i DK - og Privat i Sverige. 

Jeg har ikke erfaring med Nordea Erhvev Sverige.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror det er svært - når du har privat og firma i Sydbank, og de ikke har en partner i Sverige de kan få til at fixe svensk erhvervskonto. Bedste råd er det med at tage der over personligt og gå ind i alle bankerne - som både store som små, og forklar problemstillingen - men det er nok svært, for de skal rode med hvidvask regler og har i princip risiko hvis kunder returnerer varer og I har fået tømt kontoen, så kan banken skulle stå med tilbagebetalingen i første omgang. I skal i alle fald regne med at kunne stille en eller anden form for personlig sikkerhed/selvskyldner kaution som de kan anse for penge værd + ganske højt gebyr

Alternativet med DDB eller Nordea ville virke uden gebyr mellem deres S og DK afdeling men duer jo så ikke for jer - Kunne det bruges til at presse Sydbank til at opgive / ændre gebyret ned - alligevel?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Syswatch Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg også svar fra SEB... De har ihvertfald fundet den store lommeregner frem. Hold k... det er dyrt !!
Afventer svar fra Handelsbanken....

Dear Jesper,

Thank you for your e-mail.

Your interpretation of the price list is indeed correct. The account is 1500 SEK capitalized per quarter. Internet banking is 2000 SEK per quarter. Also, your appointed client executive for the account is 2000 SEK per quarter. So for a SEK account, Internet banking and a Client Executive the quarterly cost is 5500 SEK per quarter. If you were to establish a Swedish Aktiebolag as a subsidiary (I understood it that you intended your Danish company to be client directly), the cost would decline to 3750 SEK per quarter for the same services.

Fra Haderslev
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper!

Jag har vid flera tillfällen i liknande sammanhang använt mig av Danske Bank, utan några större problem. Även Handelsbanken har varit tillmötesgående. Jag vet från en del av mina bekanta att även Nordea har varit ganska lätta att göra med.

Ha en fortsatt bra dag

Stefan

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Syswatch Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Handelsbanken kunne heller ikke hjælpe... de arbejder kun med hel-kunder, så den mulighed er også strøget fra listen. Det er godt nok op af bakke for de små iværksættere rundt omkring.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)