Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er kommet i kløerne på HK

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle jeres svar. Jeg kan bevise det på den måde, at jeg har haft en praktikant der har været i butikken i de 2 dage hvor hun påstår at have været på arbejde, 14 timer i alt, men det er jo sådan en lidt dum situation at skulle spørge om denne praktikant vil vidne.. Det der går mig mest på er, at jeg har "godtaget" den sygemelding, ved at betale sygepengene. For det kan vel ikke være rigtig, at man kan sygemelde sig fordi man ikke kan blive fyret. Samme dag slettede hun sit opslag om ansættelse i butikken på facebook, hun har nu slettet hele sin profil. Jeg har intet hørt fra hende, før HK ringer til mig og jeg skulle nok slet ikke have betalt i første omgang. Damen fra HK indrømmede endda overfor mig, at hun også ville blive sur, hvis det havde været hendes forretning det gik ud over. Men jeg ender nok med bare at betale de 14 timer for at få fred og nyde resten af min ferie. - Og jeg vil helt sikkert ikke ansætte en HK er igen. Rigtig god sommer til jer alleSmile

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fru Hartmann:
At nogen mener at man skal undgå at ansætte HK'ere synes jeg bare er både latterligt og barnligt.

Det er åbenbart tydeligt at du ikke har været i klørerne på HK og deres emsige medarbejdere får jo P-vagter til at ligne konfirmander.

Det som kan/kunne være sket for trådstarter er at vedkommende kunne blive nødt til at lukke sin butik pga. små detaljer som en lille butiksejer ikke har en jordisk chance for at finde ud af. Så hvorfor skelner de ikke til at det er en nystartet butik og i stedet tage dialog med ejeren ? Og det samme med tandlæge som skal betale 150.000 i erstatning pga. en 25 års regel. Og han skulle fyre en medarbejder fordi han skulle spare. Nu kan han så fyre en ekstra medarbejder for at betale erstatningen

Fagforeninger er lidt ligesom skat, de har så travlt med små erhvervsdrivende, så de kan stille sige frem på TV og vise at de har fundet pantmærker til 1000 kr. alt imens de sender 9 milliarder til udlandet.

Og er det latterligt og barnligt at beskytte sin forretning ?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 20:53

Bjerrehus:
Og jeg vil helt sikkert ikke ansætte en HK er igen.

Hvad vil du så ansætte i din butik?

En akademiker?

Lad nu være med at skære alle over en kam.

Vi er faktisk mange såkaldte HK'ere, som er ganske stabile, ærlige og arbejdssomme.

Og vi er også en hel del HK'ere, som kun er medlem af deres a-kasse, men ikke fagforeningen!

Tilmeldt 15. May 12
Skrevet kl. 21:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marwe:

Fru Hartmann:
At nogen mener at man skal undgå at ansætte HK'ere synes jeg bare er både latterligt og barnligt.

Det er åbenbart tydeligt at du ikke har været i klørerne på HK og deres emsige medarbejdere får jo P-vagter til at ligne konfirmander.

Det som kan/kunne være sket for trådstarter er at vedkommende kunne blive nødt til at lukke sin butik pga. små detaljer som en lille butiksejer ikke har en jordisk chance for at finde ud af. Så hvorfor skelner de ikke til at det er en nystartet butik og i stedet tage dialog med ejeren ? Og det samme med tandlæge som skal betale 150.000 i erstatning pga. en 25 års regel. Og han skulle fyre en medarbejder fordi han skulle spare. Nu kan han så fyre en ekstra medarbejder for at betale erstatningen

Fagforeninger er lidt ligesom skat, de har så travlt med små erhvervsdrivende, så de kan stille sige frem på TV og vise at de har fundet pantmærker til 1000 kr. alt imens de sender 9 milliarder til udlandet.

Og er det latterligt og barnligt at beskytte sin forretning ?

Jeg har skam haft min kamp med HK, hvilket er en af grundene til at jeg kun er med i a-kassen!

Nej, det er ikke latterligt at beskytte sin forretning, men det er f...... latterligt at hænge samtlige HK'ere ud på den der måde.

Det svarer jo til at jeg skulle omtale samtlige arbejdsgivere som ærkeidioter, hvilket jeg ved de ikke er.

Tilmeldt 23. Jun 13
Skrevet kl. 21:08

Kære Fru Hartmann

Siden d. 1. juni har HK sendt mig over 20 mails, med krav om betaling af 3 sygemeldinger som den ansatte har sendt igennem HK uden min opfordring. 1 for ikke at komme til HKs møde og en for ikke at komme til den lovpligtige sygesamtale, den sidste på min opfordring; en varigheds attest  Jeg måtte ringe til kommunen for at høre om det kunne være rigtigt at jeg skulle betale for andet end den varigheds Attest som jeg havde bedt om. Nej sagde kommunen og jeg skulle heller ikke betale mere end de 30 timer om ugen, som er aftalen i ansættelses kontrakten. Og det er derfor jeg stejler over deres krav nu ved at betale de 14 timer, for så kan HK måske finde på at kræve det gennemsnit af timer i hele sygeperioden..

Tilmeldt 15. May 12
Skrevet kl. 21:14

Bjerrehus:

Kære Fru Hartmann

Siden d. 1. juni har HK sendt mig over 20 mails, med krav om betaling af 3 sygemeldinger som den ansatte har sendt igennem HK uden min opfordring. 1 for ikke at komme til HKs møde og en for ikke at komme til den lovpligtige sygesamtale, den sidste på min opfordring; en varigheds attest  Jeg måtte ringe til kommunen for at høre om det kunne være rigtigt at jeg skulle betale for andet end den varigheds Attest som jeg havde bedt om. Nej sagde kommunen og jeg skulle heller ikke betale mere end de 30 timer om ugen, som er aftalen i ansættelses kontrakten. Og det er derfor jeg stejler over deres krav nu ved at betale de 14 timer, for så kan HK måske finde på at kræve det gennemsnit af timer i hele sygeperioden..

Jeg har fuld forståelse for den situation du er i, og jeg er faktisk på din side her.

Det jeg stejler over er, at nogen sætter en hel arbejdsstyrke i bås, som nogen man skal holde sig fra.

Du kan vel godt selv se at det er helt galt, eller....?

Butiksansatte, og kontoransatte, er nu en gang hørende under det man kalder HK'ere.  Og nogle af os, faktisk de fleste, er søde og rare medarbejdere.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Fru Hartmann:

Nej, det er ikke latterligt at beskytte sin forretning, men det er f...... latterligt at hænge samtlige HK'ere ud på den der måde.

Det svarer jo til at jeg skulle omtale samtlige arbejdsgivere som ærkeidioter, hvilket jeg ved de ikke er.

Det ved jeg ikke, jeg kender ikke alle HK'ere - men jeg kender HK og kender deres metoder. Ligesom jeg vil da heller ikke anbefale virksomhedsejere at give kredit til nystartet virksomheder - ikke fordi alle nystartet går konkurs. Men igen for at beskytte sin forretning bedst muligt - og nej, jeg kender ikke alle nystartet virksomheder - og har heller ikke lyst til at afspore trådstarters problem.

Tilmeldt 23. Jun 13
Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej igen, Fru Hartmann,  jeg er helt sikker på at der er masser af søde HK medlemmer derude, men jeg vil og har bare ikke råd til ikke støtte en organisation, der bruger sådanne metoder, for at få det offentlige og arbejdsgiverene til at betale en medarbejder, der sådan set skulle have haft karantæne. Alene deres ulovlige krav om betaling af de 2 sygemeldinger, pris i alt kr. 760,00 viser jo, at de ikke skyr nogen midler.. Hvis jeg selv drev min forretning og behandlede min kunder på den måde, ville jeg snart løbe tør for indtægt. - Og jeg er jo sådan set HK s kunde. ..

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej.

Ærgerligt, at du er "røget i kløerne" på HK. Jeg er stærkt tilhænger af fagforeningerne og kan ikke forestille mig et land uden. Samtidig bør de selvfølgelig være gelinde, når det drejer sig om en mindre butik, som de eventuelt vil kunne trække tænder ud hos og måske endda bringe til lukning.

Well, i den konkrete sag ville jeg betale de 14 timer (det er ikke dage, vel?), hvis jeg FØRST fik en garanti fra HK om, at dette så var den endelige betaling i forbindelse med vedkommende. Du kan samtidig ved betalingen fastslå, at du ved betalingen IKKE erkender din gæld, men blot ønsker at få fred. Efterfølgende kan du overveje, om du vil forfølge det. Jeg er skævt bange for, at du må se "koldt og kynisk" på det og glemme alt om retfærdighed osv. Du er blevet klogere og er en refusion fra HK/den ansatte værd at knokle for?

Fortsat god ferie :-)

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 06:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hartman,  det er heller ikke selve HKerne man som personer ikke vil ansætte, det er fordi de er i en organisation hvorr de kan henvende sig  og som kværner små erhvervs drivende med ubegrænsede juridiske midler og endda kan presse 14 timers løn til en af deres medlemmer som ikke engang har været på arbejde.

Totalt usmageligt.

Kan hun i øvrigt selv bevise at hun har været på arbejde når der ikke  er nogen der har set hende ?  Det er jo dokumentfalskneri hvis hun har udfyldt en ugeseddel og afpresning  i form af inkasso

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)