Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

[Tøj] Et par hurtige spørgsmål til import og videresalg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har for nyligt været i Milano hos et større brand indenfor herretøj, og har fået agenturet på salg af det her brand, som jo er helt fantastisk. Jeg har inden da lavet en businesscase, men måtte ikke få priser og så videre før jeg var "godkendt". Derfor er jeg i gang med at justere casen, inden jeg for alvor går igang.

Det drejer sig om import af et amerikansk brand, men de har et kontor i Milano, hvor jeg også importerer varerne fra, som heldigvis gør det lidt nemmere.

Mine spørgsmål:

1. Jeg forsøger at lave en fremskrivning på hvad jeg forventer at skulle importere i antal af den her vare, men kan simpelthen ikke finde noget om omsætningshastigheden af eksempelvis skjorter i danske butikker. Er der eksempelvis nogen der ved hvor mange Eton skjorter der sælges om måneden i en Kaufmann eller Magasin? (Behøver ikke lige være skjorter)

2. Min huskeliste ser lige nu sådan her ud, men er der andre uforudsete ting jeg skal være opmærksom på:

- Aftale med fragtfirma - done

- Momsregistrering - done

- Kontrakt med sælger på at jeg har agenturet - done

- Ingen told da det er EU

- Moms skal sælger ikke pålægge, men det skal jeg selv gøre selv om det går i 0 i praksis.

Håber der er nogen der gider hjælpe mig :)

Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen der kan hjælpe mig :) ?

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær Obs på, at selvom du har agentur, er det lovligt for andre at opdrive og sælge samme vare.

Derfor hvis det er direkte hos producent, hvad gør de for at undgå parallelimport, hvis du skal stå for det.

Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

God pointe - jeg har ikke selv haft mulighed for at parallel importere inden jeg gik til firmaet selv, da jeg umiddelbart er den første med det mærke i Europa.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hundewadt:
Ingen told da det er EU

Det kommer jo helt an på hvad i har aftalt mht. handelsbetingelser, Du kan jo sagtens risikere at købe varen ufortoldet leveret i leveret i Europa.  tjek lige hvad de skriver af handels betingelser, og hvem du egentlig handler med, er det USA eller deres kontor i EU.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hundewadt:

Mine spørgsmål:

1. Jeg forsøger at lave en fremskrivning på hvad jeg forventer at skulle importere i antal af den her vare, men kan simpelthen ikke finde noget om omsætningshastigheden af eksempelvis skjorter i danske butikker. Er der eksempelvis nogen der ved hvor mange Eton skjorter der sælges om måneden i en Kaufmann eller Magasin? (Behøver ikke lige være skjorter)

Det er kun Kaufmann, Magasin og de andre forhandlere og Eton, som ved det. Du får ikke de tal udleveret. Men der bliver solgt mange!

Men du kan heller ikke rigtig bruge Etons salgstal til noget som helst. Folk, især forretningsfolk, køber Eton pga god pasform, ingen stygning og lækker kvalitet og design. Og selvfølgelig pga navnet.

Når du kommer med et nyt navn, kan du overgå Eton på alle punkter, men mange vil ikke overveje dit brand, fordi de er loyal Eton kunde...

I stedet bør du fokuserer på at brande tøjet, få det ind de rigtige steder, samt få de rigtige til at gå i det på tv, i byen og i blade og magasiner, og den vej igennem booste salget.

Et godt råd er, at du nok er konservativ i starten, da det hele skal løbes igang... Og der er rigtig mange skjortemærker i DK, så det er ikke let at komme ind, med mindre mærket er kendt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)