Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan trækkes fra?? Smykkeproduktion

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har designet min egen smykkekollektion, og har fundet en uddannet guldsmed, der gerne vil producere mine smykker.

Men hvad er mest smart ift. afregning? Er det at jeg køber guld og sølv og derfor 'kun' betaler for guldsmedens tid? Eller skal jeg bede ham kommet med en stk. pris til hvert smykke? Hvad er mest fordelagtigt for mig og hvordan er det ift. at kunne trække det fra? Kan jeg trække det fra hvis det kun er hans løn/ tid jeg betaler for?

Håber I forstår og kan hjælpe :o) 

Mvh

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 11:53

Nu er det kun et bud, da jeg ikke har det store kendskab til smykkebranchen:

Jeg kunne forestille mig, at din guldsmed kan købe råvarerne billigere end du. Derfor vil det mest fordelagtige være, at få ham til at stå for det hele og betale ham pr. stk. (hvis han ikke også indarbejder en avance i råvarerne)- på denne måde skal du heller ikke betale for tid/råvarer, hvis der går noget galt i produktionen.

Rent kalkulationsmæssigt er det klart nemmest at regne med, hvis du har en fast pris pr. produkt. På denne måde kan du lave skarpe priser over for dine kunder, da du har en indkøbspris, der er mere eller mindre fast.

Jeg ville nok undersøge hvad den ene mulighed koster, og hvad den anden mulighed koster - og så vælge den billigste. Hvis der ikke er stor forskel ville jeg vælge at købe det færdige produkt ved guldsmeden, da det giver mindst arbejde for dig.

Med hensyn til at trække det fra, er der ingen forskel.

Tilmeldt 15. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:35

Tak for hurtigt svar, jeg havde også forestillet mig, at det var nemmere med en stykpris, men så fik jeg at vide at så kunne jeg ikke trække det fra...

Men det er så ikke rigtigt!

TAK

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31

Du kan trække den udgift du har for at skaffe din indtægt fra - helt enkelt. Det kræver så en normal regning med moms og alt fra den der laver arbejdet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)