Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har rod i mit regnskab - og jeg skammer mig!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har igennem en årrække haft mit lillebitte "firma", hvor jeg har lavet hjemmesider og forskellige former for design.

Jeg har udskrevet (nogle smukke) fakturaer, sendt dem som PDF'er til mine kunder og har tingene samlet i en mappe.

Men, jeg er simpelthen SLAP. -Og undskyld, alle.. Jeg har i fortiden oplevet nogle ubehagelige oplevelser med SKAT, da man engang skulle udfylde en giroblanket med 0.- og indbetale på posthuset, hvis det var dét, der var tilfældet. Men det gjorde jeg ikke - og jeg blev lidt 'blind' overfor de breve jeg modtog fra skat. Det reulterede i, at der en dag bankede en rar politimand på min kollegieværelse-dør, som kom med en regning på cirka 90.000.-, fordi SKAT havde regnet ud, at det var dette jeg skyldte.

Det gjorde jeg ikke, men fik en "bøde/sagsomkostninger" på 6.246.- (jeg kan huske tallet ret tydeligt, da jeg var nr. 246 dengang jeg var soldat).

Anyway - jeg har sidenhen haft en dårlig vane med, når jeg har modtaget betalinger - så har jeg simpelthen 'glemt' eller 'fortrængt', at jeg jo også skal betale moms og skat.. Og jeg har SIMPELTHEN utrolig DÅRLIG samvittighed.

Jeg vil meget meget gerne til bunds i dette - og betale hvad jeg skylder samfundet.

Jeg har en lille opsparing på ca. 10.000+ - og jeg tænker de fleste af de penge nok skal gå til at betale moms med tilbagevirkende virkning - kan man det?

Jeg vil høre, om der er nogen, som kan give mig et godt råd til hvordan jeg griber dether an?

KH 'Jegskammermig' - PS. jeg har en anden profil her på Amino, men jeg vil gerne være en smule 'anonym', da det er ret belastende.. Undskyld, alle.. :/

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 20:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal give dig af råd, andet end at jeg kan tilbyde min hjælp som professionel.

jeg er bosiddende i Rødovre og sætter gerne kaffen over til en snak og et kig på de udlæg og papirer du har.

Venlig Hilsen

Britt Poulsen

Britt@Accounda.dk

Tlf 28706404

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46

Tusinde tak Britt.

Jeg har netop snakket med min søde moster, som er en erfaren bogholder - og hun vil også gerne se på tingene.

Sagen er, at det jo nok er et ret overskueligt regnskab jeg har - med ca. 20 fakturarer og ca. 15 bilag. Der er dog lidt 'fikumdik' med, at en af mine kunder er fra Schweiz - som er uden for EU - og jeg har også købt noget program/software også uden for EU.

Hvad tror du det vil komme til at koste..?

Kh  

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 09:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Indenfor eller udenfor EU.
Det er som sådan ikke svært. Det handler bare om korrekte momskoder og valutaer.

Jeg tror det vil koste omkring 1500 - 2000,- for mig at lave det. Tiden er jo også lidt imod dig da det skulle være indberettet i søndags.

alt for at undgå dagsbøder fra skat ik :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:12

Jeg kan kun anbefale dig at tage "action" øjeblikkeligt. 

Desto før du reagere, desto hurtigere kan du komme ud af det. Lige netop dette, får du intet ud af at udskyde!

Tænk ikke så meget på hvad det koster, men fokusere på at tjene penge - og købe dig til at få disse ting løst. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grib fat i de livliner, du har - og gør det nu!!

Jeg har ligget søvnløs over en kassediff på under 12 kr. - fordi jeg ikke anede, hvad jeg lavede og hvordan tingene hang sammen.

Og jeg har sovet strålende på trods af en difference på ca. 1. million - fordi jeg vidste, at jeg gjorde tingene korrekt og "bare lige" skulle have fundet fejlen i forbindelse med et skift mellem to økonomisystemer.

Det jeg vil sige med det er, at du ikke får ro på, før du både får rettet fejlen og får INDSIGT i, hvordan du optimerer dine systemer og daglige rutiner, så du altid ved, at tingene grundliggende er i orden.

Det er ikke noget at skamme sig over, at bede om hjælp, når man har brug for det. Men det er dumt at blive ved med at styre skævt på målet.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:05

Hvis der kun er tale om de få bilag, så tag af tilbuddet fra Britt og få ro i sjælen!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:18

Enig! På med handsken. Overlad det trygt til en professionel. Jeg ville starte med at få overblik over bøder og renter osv. for så at få en idé om "problemets omfang". Jeg kan desuden varmt anbefale at tage kontakt til Skat. Det er nogle søde mennesker, hvis man selv henvender sig og siger, at man han en plan. Måske slipper du endda for bøden ved for sen aflevering. Måske kunne du aflevere en skønsmæssig selvangivelse og justere den efterfølgende. God vind!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)