Kære Aminoer Jeg har igennem en årrække haft mit lillebitte "firma", hvor jeg har lavet hjemmesider og forskellige former for design. Jeg har udskrevet (nogle smukke) fakturaer, sendt dem som PDF'er til mine kunder og har tingene samlet i en mappe. Men, jeg er simpelthen SLAP. -Og undskyld, alle.. Jeg har i fortiden oplevet nogle ubehagelige oplevelser med SKAT, da man engang skulle udfylde en giroblanket med 0.- og indbetale på posthuset, hvis det var dét, der var tilfældet. Men det gjorde jeg ikke - og jeg blev lidt 'blind' overfor de breve jeg modtog fra skat. Det reulterede i, at der en dag bankede en rar politimand på min kollegieværelse-dør, som kom med en regning på cirka 90.000.-, fordi SKAT havde regnet ud, at det var dette jeg skyldte. Det gjorde jeg ikke, men fik en "bøde/sagsomkostninger" på 6.246.- (jeg kan huske tallet ret tydeligt, da jeg var nr. 246 dengang jeg var soldat). Anyway - jeg har sidenhen haft en dårlig vane med, når jeg har modtaget betalinger - så har jeg simpelthen 'glemt' eller 'fortrængt', at jeg jo også skal betale moms og skat.. Og jeg har SIMPELTHEN utrolig DÅRLIG samvittighed. Jeg vil meget meget gerne til bunds i dette - og betale hvad jeg skylder samfundet. Jeg har en lille opsparing på ca. 10.000+ - og jeg tænker de fleste af de penge nok skal gå til at betale moms med tilbagevirkende virkning - kan man det? Jeg vil høre, om der er nogen, som kan give mig et godt råd til hvordan jeg griber dether an? KH 'Jegskammermig' - PS. jeg har en anden profil her på Amino, men jeg vil gerne være en smule 'anonym', da det er ret belastende.. Undskyld, alle.. :/ |
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal give dig af råd, andet end at jeg kan tilbyde min hjælp som professionel.
jeg er bosiddende i Rødovre og sætter gerne kaffen over til en snak og et kig på de udlæg og papirer du har.
Venlig Hilsen
Britt Poulsen
Tlf 28706404