Hej, Jeg er begyndt at modtage nogle henvendelse fra folk i Norge, som gerne vil købe i via min shop. Ind til nu har jeg afvist, da jeg ikke har 100% styr på reglerne ved salg til Norge. Jeg ved at der skal sidde en udvendig faktura + følgeseddel på forsendelsen. Med adresser til både modtager og afsender, samt telefonnummer til os begge. Men hvad med told? Nogle af mine produkter kan være ret dyre. Bliver de så taget i tolden? Og er der andre ting jeg skal være opmærksom på? Momsregler, skat? anyting? Vh Henrik |
Forsendelse til Norge - Told?
- 1
Jeps det er kunden der afregner moms og evt. told i Norge. Husk at du kan sælge varen uden dansk moms. |
Husk at har pakken en værdi (uden moms) på min. 7.500 DKK skal der laves told udførselspapire. |
Hej Henrik Hvis det drejer sig om større og tunge produkter, eksempelvis møbler, så prøv at tage kontakt til Bring, som er ret store og erfarne med fragt mellem Danmark og Norge. De kan også hjælpe og vejlede med hensyn til papirarbejdet :) God vind fremover |
Når man sælger B2C til Norge har jeg følgende spørgsmål: Jeg har læst et sted at man skal kunne dokumentere at pakken med varen er sendt til Norge, for at kunne fradrage den danske moms på regningen. Dette er ikke noget problem, når man sender sine varer som en pakke, med tracking etc. Men det er relativt dyrt at sende små pakker til Norge, hvorimod et brev op til 2 kg, 'kun' koster 100 kr. Men kan jeg overhoved bruge den forsendelsesform, når nu jeg vil fradrage den danske moms. - For hvordan dokumenterer jeg at brevet er sendt til Norge? PFT Peder, Festbyen |
Compack pluk og pak lagerhotel
Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager