Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR-nr, men forretningen bliver ikke til noget

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Hvad sker der, hvis jeg får et CVR-nummer og samtidig momsregistreres (da det er en forretning, der klart vil omsætte for over 50.000 kr. årligt), men forretningen ikke bliver til noget alligevel af den ene eller anden grund?

Er der en slags straf eller konsekvens, hvis enkeltmandsvirksomheden aldrig kommer i gang med business, og man vil "annullere" CVR-nummeret?

På forhånd, tak.

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 05:07

Ved desværre ikke om der er en straf. Udover hvis du ikke indberrtter 0 moms, indtil CVR nummer er lukket ned. Men husk 0 indberetning indtil luk

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:38

Ud over oprettelses gebyret, og at det står noteret på CVR.dk at du tidligere har afviklet en virksomhed, så tænker jeg ikke der er nogle, så længe du husker som "ovenstående" også siger, at indberette 0,- moms, den er vidst tilgengæld meget vigtig.

Hvis du i øvrigt er en regnskabs periode om at finde ud af du vil lukke igen, så du jo også pålagt at lave et regnskab med 0,-

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 610
Skrevet kl. 10:06

Nej, der er ingen straf, men du skal stadig angive moms til tiden og opgive resultatet på selvangivelsen.

Edit: så ikke de andre havde svaret

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:11

ingen straf - men har man købt aktiver, uanset de er afskrevet eller ikke, så skal de købes ud igen og man skal lave et lukkeregnskab og angive tal til skat + man skal naturligvis momsangive frem til evt lukning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:05

Yes, har læst mig frem til, at man kan få en rykker på 800 kr, hvis man ikke husker at anive til tiden.

Tak for jeres svar! :-)

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 07:23

.. og får du rykkeren fordi du ikke har indbetalt moms, så ring til SKAT.
en af mine venner var ude for lidt det samme hvor han lukkede firmaet uden at angive moms, en opringing og forklaring sparede ham for 800kr. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)