Hvad sker der, hvis jeg får et CVR-nummer og samtidig momsregistreres (da det er en forretning, der klart vil omsætte for over 50.000 kr. årligt), men forretningen ikke bliver til noget alligevel af den ene eller anden grund?
Er der en slags straf eller konsekvens, hvis enkeltmandsvirksomheden aldrig kommer i gang med business, og man vil "annullere" CVR-nummeret?
Ud over oprettelses gebyret, og at det står noteret på CVR.dk at du tidligere har afviklet en virksomhed, så tænker jeg ikke der er nogle, så længe du husker som "ovenstående" også siger, at indberette 0,- moms, den er vidst tilgengæld meget vigtig.
Hvis du i øvrigt er en regnskabs periode om at finde ud af du vil lukke igen, så du jo også pålagt at lave et regnskab med 0,-
ingen straf - men har man købt aktiver, uanset de er afskrevet eller ikke, så skal de købes ud igen og man skal lave et lukkeregnskab og angive tal til skat + man skal naturligvis momsangive frem til evt lukning
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
.. og får du rykkeren fordi du ikke har indbetalt moms, så ring til SKAT. en af mine venner var ude for lidt det samme hvor han lukkede firmaet uden at angive moms, en opringing og forklaring sparede ham for 800kr.