Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver iFrame linkværdi?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi arbejder på et .io Browsergame som hedder TankWars.io

Vi har fået en del trafik fra sider som har indlejret os i en iframe ala denne side http://poki.dk/g/tankwars-io

Et eller andet sted nasser de på vores produkt og de gør spiloplevelsen dårligere, men omvendt er denne type sider jo også med at sprede budskabet om vores spil. så det er lidt et had/kærligheds forhold vi i vores nuværende stadie har til dem...

Men giver det noget værdi at de har linket os i en iFrame ud over der er nye spillere der ser os?

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis spiloplevelsen er vigtig for jer (og det håber jeg da den er), så kan i jo starte med at kontakte dem og spørge om i kan finde en mellemvej som kommer jer begge til gode.

Ellers kan man kode sig ud af at blokere embedding eller vise noget alternativt content, f.eks. bare erstatte indholdet med et "Click here to go the official website."

ELLER!

Hvis i er super kreative: Giv folk bonusser for at spille det direkte på jeres hjemmeside, f.eks. giv spillere på jeres hjemmeside (som eventuelt er logget ind) 10% ekstra liv, en hurtigere tank, kraftigere skud eller hvad i end kan finde på der giver en lille fordel til de spillere som støtter jer.

Fordelen her vil være at alle kan fortsætte med at spille, men hvis folk synes det er bare lidt sjovt, så går de direkte til jer i stedet.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 65
Fra  FlyETA.com Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg er også klart tilhænger af det som Anders skriver: "Ellers kan man kode sig ud af at blokere embedding eller vise noget alternativt content, f.eks. bare erstatte indholdet med et "Click here to go the official website." Kan umuligt forestille mig at det har nogen nævneværdig linkværdi iFrame...!

I forhold til dit spil: HOLD KÆFT HVOR ER DET SINDSYGT FEDT! :) Please, vil i ikke være søde at lave det sådan at man kan downloade, og installere det på ens Android-tablet eller telefon? Tag gerne 20-30 kroner for det! Jeg er ligeglad! Skal nok betale for det 2-3 gange også, så jeg kan spille det multiplayer, mod min søn! :)

- FlyETA.com

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver ingen linkværdi, en iframe viser jo det der ligger et andet sted, så linket ligger i praksis ikke på deres dite.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt går link værdien til den URL der benyttes i iFramen. Dvs. Hvis en anden hjemmeside bruger indhold fra jeres hjemmeside bør linkværdien for dette indhold gå til jer. - Hvor meget i får ud af det i praksis ved jeg dog ikke.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:
Ellers kan man kode sig ud af at blokere embedding eller vise noget alternativt content, f.eks. bare erstatte indholdet med et "Click here to go the official website."

Det er denne løsning vi har snakket om på sigt, men pt har vi mere brug for dem end de har for os. Så derfor har vi til nu valgt at se igennem fingrene med det :) Da alternativet måske vil få dem til at fjerne spillet fra deres side.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt tricky.
Når de linker til jeres side direkte gennem en iframe, vil jeres site få credit for indholdet.
Søgemaskinerne burde derfor give en højere pagerank til denne side hos jer.

HVIS sitet er frækt og indlæser indholdet gennem en såkaldt proxy side, hvor de downloader sidens indhold og serverer det fra deres eget domæne, vil de modtage credit for indholdet.

Jeg skriver via en mobil lige nu og kan ikke selv kontrollere det i kildekoden, men i de fleste tilfælde, er det til jeres fordel. Yay!

Jeg synes i skal tænke om det er kritisk at spillerne kommer ind via jeres egen hjemmeside.
Hvis det er, vil jeg sørge for at spillerne bliver grundigt informeret om det, eller faktisk indbygge den kritiske funktionalitet direkte i spillet.

Ellers ville jeg i jeres tilfælde, ligesom tidligere nævnt fra andre, tage kontakt til websitet og høre om I evt skulle være partnere, hvor i får 50% reklame indtægter fra deres side, altså kun på den side, hvor iframen er.
Til gengæld kan i så vise deres banner som "sponsor" i menuen, samt give spillerne en bonus (skin, penge mm.), ligesom spillerne modtager, når de går ind via jeres egen hjemmeside (det skal selvfølgelig også implementeres). Alle andre websites, der linker uden aftale, får ikke nogen bonus, med mindre de faktisk laver samme aftale.

I kan herudover, hvis i gerne vil have spillerne ind på jeres side, netop give dem incitament til at komme ind via jeres side.. En ekstra bonus, der kan mærkes og ses.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

FlyETA.com:
I forhold til dit spil: HOLD KÆFT HVOR ER DET SINDSYGT FEDT! :) Please, vil i ikke være søde at lave det sådan at man kan downloade, og installere det på ens Android-tablet eller telefon? Tag gerne 20-30 kroner for det! Jeg er ligeglad! Skal nok betale for det 2-3 gange også, så jeg kan spille det multiplayer, mod min søn! :)

HeHe... tusind tak for feedback! den er vi meget glade for!

Problematikken er at styrringen lige her og nu vil være vanskelig at få over på en mobilenhed, men tanken er at vi på sigt skal have en gratis app hvor styrringen er til rettet til de begrænsninger der er på en mobilenhed. 

I går var det faktisk muligt at downloade spillet, og spille det på en mobil med en "skod" styrring. En eller anden tilfældig kineser havde udgivet det til android og ios, dog har vi nu skærmet spillet af så det ikke kan spilles via vores server. Og så håber vi de tager vores indsigelse alvorligt så det bliver fjernet igen, så vi ikke bliver lastet for et spil der ikke virker :)

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

SwineDK:
Ellers ville jeg i jeres tilfælde, ligesom tidligere nævnt fra andre, tage kontakt til websitet og høre om I evt skulle være partnere

Tror det er en umulig opgave... prøv bare at google tankwars.io, det er kommet på under 14 dage.  Der ud over tror jeg de er nogle banditter... der er endda en kineser der har udgivet vores spil på mobil igennem vores server (med hans reklamer) så de er skruppelløse Hmm

Så løsningen bliver på sigt helt sikkert en pop, men pt er de med til at sprede kendskabet til vores spil

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er utroligt så hurtigt at folk vil udnytte alle situationer.
Jeg ville ikke decideret blokere spillet, så det ikke virkede, men i stedet lægge et flot link med billede ind, når spillerne kommer via app'en og fortælle at de spiller via en uofficiel app, give bonus hvis de går ind på jeres side (vis en bonus kode).
Evt. Sætte en tidsbegrænsning ind, så de kun kan spille i 5 min. Ad gangen.

Så længe i ikke har jeres egen mobil app, gælder det om at udnytte at andre spreder budskabet og så printe spillets navn og webadresse ind i folks hukommelse, så de får lyst til at spille det senere 😁

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)