Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på med Virksomhedsbørsen, de glemmer aldrig........

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trusted Partner:
Ingen her i tråden mener, at Amino ikke må tjene penge på sine ydelser. Men jeg må danne enighed med Jannik Hansen, at føler man ikke, at man kan for ordentlig betaling for sine ydelser og føler sig snydt, må man se nærmere på sin forretningsmodel.
jo jo - og ikke uenig - men nu er det vel faktisk sådan at modellen generelt fungerer. Du har vel også været ude for en utilfreds kunde. Jeg mener ikke man kan sige spor andet ud fra det her - som jo i princip som jeg ser det bare er utilfredshed med at skulle betale for en ydelse - end at - ja se på det - men  det er jo slet ikke tegn på stor fejl. 

Ja se på set-up er vel klogt - men derudover er det ikke til at sige ret meget her - med mindre du kan fastslå fejlen i det konkrete setup, som jo generelt har fungeret til fuld tilfredshed fra de brugere jeg har kendt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
men nu er det vel faktisk sådan at modellen generelt fungerer.

Ganske enig,

Men problemet er jo bare, at alt flytter på nettet og på flere og flere platforme, så man kan ikke sikre sig på samme måde mere. Herunder her Amino ikke mæglerrådgivningen med. Jeg vil hellere binde kunden til ikke at må anvende andre i en periode - og så tilbyde hele formidlingen. Og hvis kunden selv formidler et salg, så koster det også en pris. Opnår kunden et salg efter samarbejdsperioden, er det bare ærgerligt for mægler. 

Det er den traditionelle måde, at gøre det på. Så er det også meget nemmere at styre, hvis kunden forsøger at "løbe uden om" 

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 03:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 7 person

Det er jo ikke holdbar i retten, med denne logik ville man skulle betale honorar hvis man har set et produkt i bilka, men valgte at købe den i føtex.

At martin prøver at godtgøre sine mafia metoder med at hans advokat er styr på hans paragraffer er helt hen i vejret.

Bare fordi noget står i betingelserne gør det, det ikke lovpligtigt, det er ikke en videnskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

SteffanMax:
med denne logik ville man skulle betale honorar hvis man har set et produkt i bilka, men valgte at købe den i føtex.
sikke en gang vrøvl. Du kan da slet ikke sammenligne de to ting - en virksomhedsformidling består jo netop i, at man sætter sig til salg gennem denne, og hvis alle så kunne sige, jamen vi har skam købt uden om formidleren - så ville formidleren da aldrig nogen sinde få penge for sin del af aftalen.

Alle ville da sige: Jeg har gjort det uden om formidlingen. Velkommen til verden - du vil finde den spændende - men kompliceret når du bliver voksen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis folk køber uden om formidleren er måske fordi han ikke giver det rigtige værdi fordi for de penge har tager?

F.eks hvorfor køber folk ikke uden om formidleren på fiverr eller paypal, fordi de tilbyder en sikkerhed som man kan bruge.

Der er altid nogle der bruger kneb og små tekster for at tjene nogle ekstra penge, og der er altid idioter der betaler ting fordi de føler sig bange.

Måske velkommen til verden, men john velkommen til internettet. Hvor du ikke kan binde folk fysisk til en kontrakt fordi de acceptere nogle brugerbetingelser. 

Du kan ikke sige, fordi du har klikket på en link på min hjemmeside, skal du betale honorar fordi du køber produktet et andet sted. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Er på ferie og har kun tlf. Derfor kort svar.

Vi snyder ingen og gør tydeligt opmærksom på prisen, så skal vi ikke lige finde den ordentlige tone frem?

Vi har prøvet flere forretningsmodeller og den her ser ud til at virke bedst. Langt de fleste handler kører helt fint, hvor alle parter er glade. Men det sker desværre en sjælden gang imellem, at folk ikke gider at sætte sig ind i hvad de accepterer, eller ikke syntes at vi har fortjent pengene. For det er jo bare en internetservice... De tænker ikke over at der sidder 5 mand på fuld tid og driver den, som alle skal have løn.

De bedste hilsner

Martin

Men sådan er det i jo desværre når man laver forretning.

Må i alle have en god sommer.

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

self, du følger bare loven hvis den går så går den. Jeg har bare indset at hvis man vil lave rigtig forretning skal man være brutal og udnytte de huller man kan, istedet for at sælge sko til 300 kr.

Men det har skræmt mig væk fra virksomhedsbørsen, jeg må indrømme jeg er faktisk bare bange for at sidde på amino nu, fordi hvilket esser tryller i frem næste gang.

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Kære alle

Dejligt at mange gider engagere sig i virksomhedsbørsen og jeg får meget brugbart ud af jeres indlæg her i debatten. 

Først og fremmest som Martin også fremhæver, er det et fåtal der er utilfredse med at skulle betale honoraret. Langt de fleste er glade og tilfredse med deres investering og med at betale et honorar for formidlingen. 

Jeg sætter gerne en tidsbegrænsning på i betingelserne for vi ville jo heller aldrig i dag efterfølge et honorar for en handel der var sket for flere år siden. Det ville jo være vanvittigt, og vi er altså fornuftige mennesker :-)

Det er rigtigt at der står i betingelserne at man også bliver bundet af at klikke på en annonce, men det er faktisk ikke noget vi registrerer eller nogen sinde har brugt. Det vi kigger på er, hvem der har kontaktet hvem, hvornår.

Grunden til at vi er nødt til at skrive sådanne ting ind, er at mange faktisk gør sig meget umage med, at forsøge at snyde os. I ville blive overrasket hvis I vidste om nogle af de krumspring der bliver lavet for at undgå at betale et honorar. Vi vil gerne være fair overfor alle, men vi er også nødt til at kunne få pengene hjem, hvis vi skal blive ved med at yde denne service. Derfor er der ting som dette i betingelserne, men vi kigger på hver eneste sag individuelt og bruger meget tid på at undersøge og sikre os at vi rent faktisk kan påvise at handlen er sket gennem os og ikke udenom inden vi opkræver et honorar.

I tilfælde som dette med Mads er det meget nemt, da Mads har skrevet med sælger gennem vores hjemmeside og derefter har købt webshoppen, så der er ikke så meget at tage fejl af. 

Mht. salgsprisen og hvorvidt den bør udregnes ud fra den annoncerede eller den aktuelle salgspris så er det samme snak. Vi ville rigtig gerne gøre sådan at det var den aktuelle handels pris der blev regnet med, men desværre oplever vi igen at så er virksomhederne kun solgt til en krone selvom de er annonceret til 500.000.

Det er faktisk utroligt svært at få bevis for handelssummen og ville kræve meget administrativt arbejde hos os og det er simpelthen ikke rentabelt, når de virksomheder der handles ikke er større end de er.

Indtil vi kan lave en løsning hvor selve transaktionen faciliteres gennem os er vi derfor nødt til at gøre det på denne måde. Netop derfor får alle vist en stor pop-up inden de kontakter en virksomhed hvor honoraret bliver regnet ud for dem og de får at vide at det er dette beløb de vil blive faktureret hvis de køber virksomheden. Denne pop-up skal man klikke videre fra før man får lov at skrive en besked. Så hvis man synes at beløbet er urimeligt, kan man lade være med at skrive til sælgeren. 

Nu er der mange der har kommenteret noget i retning af "hvis kunderne ikke er glade bør man lave forretningen om" og vi er helt enige i dette. Vi opvejer hele tiden de glade og de utilfredse kunder og indtil videre har vi bare så mange flere glade og tilfredse kunder at det ikke vil give mening at ændre forretningsmodellen ud fra de få der er utilfredse. 

I øvrigt er det jo sådan at vi hjælper alle der køber en virksomhed gennem os, ved at skrive et blogindlæg om dem hvori de får links til webshop eller hjemmeside, vi markedsfører dem bredt i vores eget netværk og flere af disse historier har vi også fået i pressen. Der følger også en flaske champagne med til køberen. Når alt er regnet sammen her har vi en forretning der lige præcis kan løbe rundt, fordi vi gør så meget for både køber og sælger, samt bruger så meget tid på at undersøge om vi er berettiget til honoraret, inden vi sender en faktura.

Blot for at understrege at vores fokus er ikke at score kassen på finurlige betingelser, vores fokus er på at yde en god service og hjælpe folk med at finde hinanden så de kan handle sammen.

Vi kan hele tiden blive bedre og det er debatter som denne der gør os klogere på vores forretning, så jeg vil takke alle også Mads for at deltage. Vi tager alle jeres kommentarer til os.

Hav en fortsat rigtig dejlig sommer!

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Super måde at håndtere det på Niels. 

Det er helt klart det menneskelige aspekt der i debatten bliver efterspurgt. 

Hvis jeg var dig, så ville jeg bruge no-cure-no-pay modellen - men fakturer sælger istedet for køber. 

Det er i princippet sælger i servicerer og hvis sælger først skal betale når deres CVR data ændre sig - så tror jeg du har nemmere ved at få vækst, da jeg ihvertfald (bemærk dette er bare min mening), ser det som mere fair business. 

Det vil alt andet lige nok også give sælger flere henvendelser - der kan hjælpe i en forhandlingssituation til at få mere for butikken :-) 

Just my 2 cents. :-)

Fra Holbæk
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 10
Fra  Friskbrygget.dk/Friskpresset.dk Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Burde dit indlæg ikke hedde " UPS jeg glemte at betale ved kassen, men nu har jeg rettet ind"

God sommer

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)