Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returfragt - hvem betaler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en forsendelse, hvor min kunde har fortrudt og sendt varen retur.

Naturligvis skal kunden havde pengene for sit køb tilbage, også den fragt der har været på bestillingen.

Men min kunde, mener også at jeg skal betale for returfragten. Det fremgår dog tydeligt på min shop, at returfragt ved fortrudt køb, betales af køber.

Det er jeg vel i min gode ret til ikk? Eller er det noget jeg har overset et sted?

Vh

Henrik

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:51

Når du har skrevet at kunden selv skal betale i dine salgsbetigelser, så skal du ikke betale for returfragt.

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 10:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. 

Det er kun ved reklamation og fejllevering mm, at du skal betale for af få varen retur, og du har jo også oplyst at køber skal dække omkostninger ved retur i forbindelse med fortrydelse. 

Du kan f.eks. sende ham dette korte og letlæselige link fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen side forbrug.dk:

http://www.forbrug.dk/Hotlinen/Hvem-betaler-forsendelse-ved-ehandel?tc=EF353B04ED5E444FBA6226AFE4429E5C

som omhandler præsis dette.

Vh.

Kennet

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:48

Du er i din fulde ret til at sige, at kunden skal betale, nu hvor du har skrevet det på din shop.

Jeg synes dog, at det er værd for dig at overveje, om du måske skal give kunden EKSTRA god service, hvor du betaler for den? Måske bliver kunden glad og køber derfor hos dig en anden gang? :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)