Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CDON

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 287
Fra  ... Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan bogfører jeg de ting jeg sælger på CDON? Her det CDON der udbetaler til en, (når man er kommet over 3000 SEK). Her er det ikke mig der sender faktura ud og melder den betalet når pengene er overført. Og så er det til og med i en anden valuta....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18

Der må være en eller anden form for afregningsbilag - i din profil/konto som du kan bruge til bogføringen som jo sker til dagskurs med valuta regulering (mange tager givet bare bilaget i udenlandsk valuta og skriver så DKK på svarende til det som de ser i deres netbank så den stemmer)

Jeg forstår dog ikke helt hvordan CDON tænker her - for er du momsregistreret virksomhed så skal det jo være med reverse charge og indberetning som momsfrit salg OG hvis CDON er i EU som momsfrit salg til deres VAT nummer i danske moms system - 

Håb andre har erfaring med CDON

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 287
Fra  ... Skrevet kl. 06:32

Hej John,

Gør jeg noget forkert i at oprette en faktura til CDON, men hvor jeg så ikke sender den til dem?

Og hvis det er måden at gøre det på, så må jeg skulle oprette en faktura pr. dato, for at kompensere for valutakursen. Jeg kan vel ikke have flere ordre, på samme faktura, som er solgt på forskellige datoer pga. valutakursen, eller???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33

Johannes Hyldahl Thomsen:

Hej John,

Gør jeg noget forkert i at oprette en faktura til CDON, men hvor jeg så ikke sender den til dem?

Og hvis det er måden at gøre det på, så må jeg skulle oprette en faktura pr. dato, for at kompensere for valutakursen. Jeg kan vel ikke have flere ordre, på samme faktura, som er solgt på forskellige datoer pga. valutakursen, eller???

ja det må du ikke gøre. Du skal have et afregningsbilag og det får du garanteret også et eller andet sted i din profil. Det vil fremgå hvad din betaling dækker og momsforholdet hvis du er momsregistreret - uden moms fra uden for EU og med reverse charge angivet hvis inden for EU og det skal så indrapporteres i momsangivelsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)