Hej Amino'er Jeg har registreret et .dk domæne med den hensigt at bruge domænets navn (uden .dk delen) som mit firmanavn. Det viser sig dog, at der tidligere har eksisteret en mindre enkeltmandsvirksomhed med dette navn. Virksomheden er ifølge cvr.dk ophørt midt i 2007. Er det nu muligt for mig at vælge dette navn, eller kan ejeren stadig gøre brug af navnet? Er det yderligere et problem, at navnet vil blive benyttet til nærtbeslægtede formål? Den tidligere ejer brugte navnet til en detailvirksomhed, hvorimod jeg har planer om at starte en produktionsvirksomhed (dog højst sandsynligt med egen salg via nettet!), men varetypen, det drejer sig om, er den samme. Navnet er et engelsk navneord, som er nærtbeslægtet til varerne, jeg vil producere. Jeg har særlig interesse i netop dette firmanavn, da det er et velklingende og selvforklarende navn, som der er gode muligheder for at benytte i markedsføringssammenhæng. Af forsigtighed vil jeg gerne undgå at nævne navnet, det drejer sig om, før jeg har sikret mig rettighederne til det. Håber I forstår. Håber I kan give mig nogle gode råd til, hvordan dette problem skal gribes an. Med venlig hilsen Anders |
Hej!
Når det tidligere firma er afmeldt, er der vel intet i vejen for, at du bruger dette eller et der er tæt på.