Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Getting Things Done

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 346
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogle af jer som bruger denne metode? 

Tilmeldt 5. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Fra  Lighthouse Technology Skrevet kl. 11:52

Jeg følger ikke konceptet 100%, men jeg har efterhånden tilpasset den min personlighed. Jeg har kombineret KanBan flow og Getting things done. Jeg skriver ting ned, som tager mere end 5-10 minutter, eller som jeg bare ikke kan nå lige når jeg kommer på det. Så prioriterer jeg dagligt min liste over todo's med ting der skal gøres med dato, uden dato - og nice to get done. E.g at at svare på amino indlæg ryger i "I aften" kolonnen, ring til kunde før kl. 10 og aftal møde - imorgen kolonnen, bogføring sættes til en specifik dato, ligesom løn. Og så en sidste kolonne, som er inspiration, artikler, eller tiltag som jeg gerne vil gøre, men der skal være tid til først. 

Personlig fjerner det stress fordi jeg ved at jeg husker det hele, jeg er blevet bedre til at overholde deadlines og aftaler, og jeg får lavet flere af de små ting, som faktisk kan have stor indflydelse på både forretning og det personlige plan. Men jeg kan forestille mig, at det vil være en forfærdelig metode for mennesker, som foretrækker mindre struktur :) 

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 16:51

Hej Mikkel

Tak for svar på hvordan du bruger det :)

Min ide er at følge gtd 100% som start, for at "gøre det rigtigt" og så evt senere modificerer til det mit behov.

Bruger Evernote som indsamling og lagering, hvilket det er helt fantastisk til. Større filer mv bruger jeg Google Drive til.

Har set på kanbanflow som du bruger, det ser ret "skrabet ud"?

Har du prøvert nogle af de "rigtige" gdt app - feks denne her: https://www.zendone.com/ ?

Tilmeldt 5. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Fra  Lighthouse Technology Skrevet kl. 17:00

KanBan Flow er en generel arbejdsmetode også, ikke blot et arbejdsredskab :) 

Personligt bruger jeg https://trello.com/ som dækker mine behov meget godt, og kører fint på mobilen også via deres app. Som sagt arbejder jeg ikke efter den "sande gtd" fordi det blev for besværligt i forhold til hvad jeg fik ud af det. 

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 12:19

Okay :)

Tak for dine svar (og tid..)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:20

Jeg ved ikke, om man kan sige, at jeg bruger metoden, men jeg er meget enig i mange af de grundlæggende principper, som står beskrevet i bogen. Jeg er specielt meget hug på det faktum, at man kan tilllære sig nogle vaner, der kan forbedre visse ting i sit liv; familie, virksomhed, sundhed osv.

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 14:24

Jeg bruger app'en 'Todoist' hvor jeg har forskellige projekter.

Et projekt kunne f. eks være "Networking", "Competence" eller navnet på en specifik kunde.

Hver gang der dukker opgaver op som kræver at jeg skifter fokus for mit nuværende arbejde, smider jeg opgaven ind i todoist.

Hver aften, inden jeg hopper i seng, prioritere jeg opgaver fra forskellige projekter til næste dag - og måske en dag mere ud i fremtiden.

Hvis der er noget som har en deadline, splitter jeg typisk opgaven op i en 'do' og en 'aflevering' således jeg kan prioritere at afleveringen sker på deadline og 'do' fremgår før deadline.

Jeg sigter altid efter at nå alle opgaver på en dag, i.e. jeg planlægger ikke mere end hvad jeg tror på der kan nåes (+1 opgave for at holde mig skarp!).

Når alle opgaver er løst for den pågældende dag, tvinger jeg mig til at holde fri for at opbygge energi.

Jeg ved ikke om den følger 'Getting Things Done' konceptet, men mit gæt er at det hvertfald er sammenlignelig :-)

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 11:35

Jeg har set og prøvet en del forskellige app/software nu - og der er ikke noget som jeg syntes fungerer efter hensigten - eller som jeg ønsker det.

Prøver at bruge Evernote til GTD. Evernote bruger til til stort alt andet, så et ligger lige for :)

Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 1
Fra  nfrmtn Skrevet kl. 13:49

Hej Kim,

Hvis du skulle være interesseret i at møde ligesindede og høre hvordan andre bruger GTD, så har vi løbende Meetup-grupper i både Aarhus og København. De er gratis at deltage i, jeg har samlet links til dem (og flere andre muligheder) her.

Og hvis du har nogle spørgsmål omkring GTD må du endelige sige til :-)

Go' weekend!
Lars
(Danmarks første certificerede Trainer i Getting Things Done® (GTD))

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)