Hej, Du skriver, at du har handlet som privatperson, og at du ikke driver virksomhed eller køb og salg. Hvis vi, for et kort øjeblik, lader antagelser og spekulationer ligge, så handler sagen om en privat kunde som har bestilt en vare på nettet. Efterfølgende, ved levering, finder kunden ud af at varen ikke er som først antaget ie. det er kopier og derfor ikke den vare som kunden havde intention om at købe. Hvis jeg sad i den modtagende ende af scenariet, ville jeg nægte modtagelse af pakken. Det er ikke den vare der er bestilt og derfor "gider jeg sgu da ik' ha' den". Jeg ville være fløjtende ligeglad med trusler og fordringer og vedholde at have bestilt en vare, som efterfølgende har vist sig at være en forfalskning. Så kan man diskutere frem og tilbage om hvem der har forudsætninger for at vide hvad bulkprisen er på Louis Vuitton solbriller. Som udgangspunkt kan man ikke konkludere at en vare er falsk fordi den er billig. Hvis LV har en politik om at prissætte deres produkter efter en eller anden snobbefaktor og ikke tillade "outlet-priser" eller at dumpe prisen for udgåede modeller eller 2. sortering eller hva' fa'n, så er det da deres egen butik at styre. Der findes masser af mærkevarer som sælges billigt - endda meget billigt - så det er et temmelig akademisk/teoretisk argument, at en privat forbruger skal vide at LV briller er falske ved lav prissætning, mens Super Dry, Levi's, Michael Kors og alle mulige andre mærker sælges til procenter af RRP i forskellige situationer. Hvis det var mig ville jeg nok være lidt sur, kræve mine penge tilbage fra forhandleren (held og lykke med det :-) ) og ellers møde et evt. krav om erstatning fortrøstningsfuldt, og bede om rationalet bag at tillægge en privat forbruger, som handler i en netshop, forudsætninger for, på baggrund af oplysninger i en salgsannonce, at kunne identificere brud på lovgivningen.
|
M.S.
Sikke da en omgang vrøvl du kommer med!
Ingen hverken jurister, dommere, LV eller for den almindeligt tænkende mennesker vil tror på at en privatperson køber 50 par solbriller uden at have intention om videresalg. uanet hvad du mener er dette et forsøg på at importere kopivare, hvilket ikke er lovligt og strafbart.