Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP, min forsendelse er blevet taget i tolden

Side 6 ud af 7 (66 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Både & og.

Nægtes en part adspurgte provokationer kan dommeren nemt få den opfattelse, at der forsøges at skjules noget.

Korrekt. At nægte at udtale sig er ikke det samme som at det ikke har fundet sted. Det mener jeg heller ikke jeg skrev.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15007
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

PashminaWear:

arguins:
Dvs ikke baseret på aktuel viden omkring import af falske varer.
Dvs. erfaring fra civile sager. Hverken mit indlæg eller det indlæg jeg svarede på er specifikt for sager om falske varer. Det handler om en grundlæggende ret i danske retssystem. Hvis du læser hvad jeg skriver, er det heller ikke nogen anbefaling af at benægte.

Der er vel tre mulige udfald:

1. Der sker ingenting

2. Han bliver stævnet og indgår forlig

3. Han bliver stævnet og går i retten

Sker det sidste, vil enhver forsøge at komme bedst muligt ud af det. En taktik kan være at benægte. Specielt hvis modparten ikke har en rygende pistol. Det ved ingen af os noget om, men han skal jo i givet fald rådføre sig med en kompetent advokat. Ikke et forum på nettet.

Så du sidder og påstår, at mit indlæg ikke er om sager omkring import af kopivarer? Jesus man, tror du bare, jeg sidder og skriver generelt eller for sjov?

Hvordan kan du råde folk til noget fra en sag, angående noget andet?

SOM IMPORTØR ER DET DIG, SOM HAR BEVISBYRDEN! At man kan udtale sig om sådanne sager, uden at kende helt basale ting, er virkelig rystende.

Men jeg hopper ud af denne tråd, og overlader det til alle de kloge, som intet ved om emnet, men som ved alt muligt andet...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15007
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tambou.dk:

Han vil ikke ryge nogen steder ved at nægte ethvert kendskab til pakken. En anden kan jo have bestilt i hans navn.

Det der vil ske er at Post DK vil returnere pakken, hvis afsenderen har betalt for den service - alternativt vil de destruere pakken.

Vores trådstarter vil ikke høre mere - hverken fra LV, Skat eller Post DK, for ingen af disse har en sag når trådstarter nægter kendskabet til pakken.

Du har tilsyneladende ingen konkret dokumentation til at mene det modsatte, siden dit bedste udfald er et personligt angreb - fri os fra dine fornemmelser, dem kan trådstarteren ikke bruge til noget som helst.

Det er rigtigt at vi ikke kan handle på trådstarterens vegne, men det må være rimeligt at han på dette forum kan få et overblik over de muligheder han har at vælge imellem.

Bid mærke i at ingen har kunnet dokumentere at mit råd vil få nogensomhelst konsekvenser for trådstarteren - men det flyver med påstande...

Du ved ikke, hvad pakken indeholder, og alligevel bliver du ved med de her råd. Det er ikke unormalt, at der er en kopi af betalingen med fra de her firmaer, dvs Louis Vuitton kan potentielt allerede være i besiddelse af dokumentation af betalingen!

Alligevel rådgiver du trådstarter til at lyve, således sagen bliver absurt dum, hvis LVs advokater har dokumentation for f.eks betalingen. For så stiger deres forligsbeløb, da de skal bruge længere tid på sagen, og fordi de allerede har fanget trådstarter i en stor løgn...

Det er ualmindeligt dumt at lyve, hvis man ikke kender alle formalier i sagen, da en løgn i retten ud over en den økonomiske betaling, også kan udløse 60 dage bag tremmer...

PS burde en person, som markedsføre sig som journalist ikke have en helt anden tilgang til fakta? 

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Hej Thimsen,

Du skal ikke lytte til de folk der skriver at du kan se frem til en bøde på 130.000 eller hvad de nu skriver, de har tydeligvis ikke nogen indsigt i disse type sager.

Det der kommer til at ske, er at du får et brev hvor der står hvem der er den danske repræsentant for LV, og derefter får du valgmuligheden om de skal destrueres eller om du vil køre et retslig efterspil, jeg ved dette da jeg selv er partner i et større dansk advokat firma som beskæftigere sig med sager som disse.

det bedste du kan gøre, er at lade dem destruere dette, og så slipper du med en advarsel, men næste gang så falder hammeren, så jeg vil råde dig til at passe på mht store brands som LV, men dk er en af de lande hvor det ikke er ulovligt at eje kopivare, men det kan være ulovligt at sælge dem eller importere med henblik på videresalg, men så skal de kunne påvise denne påstand, og det vil kræve et større juridisk arbejde, og jeg kan garantere dig at der er meget større fisk at tage fat på, så du kan være ganske rolig, men du må se de 3.800 kr. som værende tabt.

MVH

VK 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

venturecapitalist:

jeg ved dette da jeg selv er partner i et større dansk advokat firma som beskæftigere sig med sager som disse.

Velkommen hjem fra Caribien, fristes man til at sige.

Er dog noget overrasket over at du fornyligt følte dig nødsaget til at komme med et skattemæssigt spørgsmål her på Amino. Der burde være nogle kvalificerede medarbejdere i dit eget større advokatfirma der kunne svare dig på det spørgsmål.

Der er ikke givet noget kvalificeret svar i denne tråd, hvor trådstarter er blevet oplyst om at han skal begynde at sælge ud af arvesølvet. Derimod er vedkommende blevet bedt om at afvente næste skridt, fremfor selv at opsøge rettighedshaver.

Det er muligt at trådstarter intet hører fra LV eller deres advokater, derfor skal han afvente.

Skulle der komme et erstatningskrav fra LV, ja så må trådstarter forvente et betydeligt, men stadig overkommeligt krav, som vedkommende må forsøge at få forligt.

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:07

Citat : " Hvis noget er for godt til at være sandt er det , det nok også ".

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 502
Skrevet kl. 20:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Du skriver, at du har handlet som privatperson, og at du ikke driver virksomhed eller køb og salg.

Hvis vi, for et kort øjeblik, lader antagelser og spekulationer ligge, så handler sagen om en privat kunde som har bestilt en vare på nettet. Efterfølgende, ved levering, finder kunden ud af at varen ikke er som først antaget ie. det er kopier og derfor ikke den vare som kunden havde intention om at købe.

Hvis jeg sad i den modtagende ende af scenariet, ville jeg nægte modtagelse af pakken. Det er ikke den vare der er bestilt og derfor "gider jeg sgu da ik' ha' den".

Jeg ville være fløjtende ligeglad med trusler og fordringer og vedholde at have bestilt en vare, som efterfølgende har vist sig at være en forfalskning.

Så kan man diskutere frem og tilbage om hvem der har forudsætninger for at vide hvad bulkprisen er på Louis Vuitton solbriller. Som udgangspunkt kan man ikke konkludere at en vare er falsk fordi den er billig. Hvis LV har en politik om at prissætte deres produkter efter en eller anden snobbefaktor og ikke tillade "outlet-priser" eller at dumpe prisen for udgåede modeller eller 2. sortering eller hva' fa'n, så er det da deres egen butik at styre. Der findes masser af mærkevarer som sælges billigt - endda meget billigt -  så det er et temmelig akademisk/teoretisk argument, at en privat forbruger skal vide at LV briller er falske ved lav prissætning, mens Super Dry, Levi's, Michael Kors og alle mulige andre mærker sælges til procenter af RRP i forskellige situationer.

Hvis det var mig ville jeg nok være lidt sur, kræve mine penge tilbage fra forhandleren (held og lykke med det :-)  ) og ellers møde et evt. krav om erstatning fortrøstningsfuldt, og bede om rationalet bag at tillægge en privat forbruger, som handler i en netshop, forudsætninger for, på baggrund af oplysninger i en salgsannonce, at kunne identificere brud på lovgivningen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12963
Skrevet kl. 20:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

M.S.

Sikke da en omgang vrøvl du kommer med! 

Ingen hverken jurister, dommere, LV eller for den almindeligt tænkende mennesker vil tror på at en privatperson køber 50 par solbriller uden at have intention om videresalg.  uanet hvad du mener er dette et forsøg på at importere kopivare, hvilket ikke er lovligt og strafbart.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 502
Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hvordan ved du at det er et forsøg på at importere kopivarer? Og hvordan er du så sikker at du lægger ud med at beskylde mig for en omgang vrøvl????

Det eneste, der kan læses ud af de opgivne oplysninger er en intention om at købe 50 par solbriller. Her var stk-prisen på DKK76,- hvilket i nærværende pøbeldomstol "i hvert fald er alt for lavt og så skulle han også bare have vidst at det var kopivarer" hvad skulle stk-prisen have været for at en privatperson kan være sikker på at det er den ægte vare? Det kan du ikke svare på, fordi den værdi ikke kan fastsættes, fordi det er et skøn.
Jeg prøvede at undgå antagelser om intentioner i mit indlæg. Det er muligvis naivt/dumt/uoplyst at bestille en vare til en meget lav pris, men der er ingen lov der forbyder naivitet, dumhed eller mangel på oplysning. For en CVR- og importørregistreret virksomhed gælder andre regler, og ikke mindst forvaltningsmæssige regler for skøn.
Det er da ganske muligt at flere mener at vide, at intentionen har været at købe 50 par LV briller til DKK3800,- med henblik på videresalg, men den viden er baseret på antagelser og tillagte motiver. Den slags kan man typisk ikke dømme privatpersoner med her i retsstaten.

Hvad jurister, dommere, LV eller almindeligt tænkende mennesker TROR er naturligvis sindsygt interessant, men sjældent noget godt grundlag for en domfældelse, medmindre de assisteres af håndgribelige beviser som eks. et bevidst kriminelt fortsæt.

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes sager hvor sagsøgte frikendes fordi personen er intetanende eller decideret uvidende.

Det er samme tilfælde her.
Tag du hellere og få fat i en advokat, fortæl hvad der er sket og efterfølgende gør det samme med forbrugerrådet. De skal nok give dig de bedste råd.

Du har jo virkelig handlet naivt, dumt og uvidende.

Uanset hvad der sker i sagen, så hold os opdateret da udfaldet selvfølgelig er interesserant for tråd deltager.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Side 6 ud af 7 (66 indlæg)