Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP, min forsendelse er blevet taget i tolden

Side 6 ud af 11 (102 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun omkostninger af destruktion der blive krævet og ikke andet så jo han kan sagtens tag lidt på sagen uden tvivel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Djdesigner:

Det er kun omkostninger af destruktion der blive krævet og ikke andet så jo han kan sagtens tag lidt på sagen uden tvivel

hvor har du det fra? Normalt kræver de store designvirksomheder da et beløb for krænkelse - ofte varens normale udsalgs pris gange antal som standard?

Der er jo tale om at nogen af os gennem vort arbejde har lidt erfaring med erstatningskrav størrelser - også selv om de kan variere. Jeg har masser af år i en af de største branding koncerner for modetøj. Vi indarbejdede masser counter copy produkter som gjorde, at mode industrien ud for labeling - wowen label eller hang tag, elektronisk kunne afsløre kopi produkter, og det er en dyr process

Disse modefirmaer stillede med uhyre store krav til de som importerede kopivarer - typisk fra Kina (og Tyrkiet). Det formildende her KAN være antallet og ungdommen - det skærpende er så også antallet som jo trods alt klart er til videresalg og LV er kendt for at gå ret hårdt på i forhold til kopivarer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Djdesigner:

Det er kun omkostninger af destruktion der blive krævet og ikke andet så jo han kan sagtens tag lidt på sagen uden tvivel

Det du henviser til, det er sager, hvor private personer importerer f.eks 1-2 stk, jævnfør Rolex dommen.

Her er der tale om 50 stk, det vil du ALDRIG kunne forsvare er til privatbrug, og så kan du altså risikere at skulle betale 50 stk x 3.500 kr i vejl pris = 175.000 kr + sagsomkostninger + omkostninger til opbevaring og destruktion + evt godtgørelse.

Så hvis der er nogen her, som rådgiver uden at være inde i reglerne, så er det tydeligvis dig. Ligeledes er der henvist til en tidligere dom, hvor LV vandt, så jeg tvivler på, de bare accepterer, at trådstarter betaler destruktionsomkostningerne....

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Denne tråd er et godt eksempel på hvor galt der kan skydes ved siden af, når "rådgivere" går i gang med dommedagsprofetier eller det modsatte, baseret på en mavefornemmelse, hellere end fakta.

Fashion-Seller er nok den der, efter min opfattelse, er tættest på et brugbart svar, omend de nævnte tal for erstatningen kan forekomme en anelse høje. Et er hvad LV kan fremkomme med af krav, noget andet er hvad de kan forventes at få medhold i ved en eventuel retssag.

Hvad viser domstolspraksis? Får de medhold i deres oprindelige krav, eller hvor ligger niveauet når der sker domfældelse?

Dette er ikke et område hvor jeg har voldsomt meget erfaring, men en hurtig søgning efter en domsafgørelse viste, et tilfælde hvor der bestemt ikke blev givet erstatning på 100% af salgsværdien af de originale produkter, men en erstatning på omkring 25% av værdien, fastlagt på basis af LV's egen licens % når de lægger navn til varer.

Hvad siger Fashion Seller? I denne tråd (og i andre) har jeg fået indtryk af at du har en viden udover vores niveau. Har du kendskab til domstolspraksis i disse sager?

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Tråd-starter,

Det er en træls sag du er havnet i, det tror jeg alle her er enige i. Dog synes jeg det er totalt ubrugeligt at vi er på sige 6 i denne samtale, og alt hvad folk siger er "Måske sker der det her".. hvor en anden siger "Nej, måske sker der det her.."

Stop nu denne samtale og vent og se hvad der sker. Du får INTET ud af og tænke på sagen 24/7, samt høre BUD.. Du kører dig selv ned psykisk ved og tænke på diverse "worst-case-scenarios". HVIS / Når du hører fra LV's advokater, så kan du lave en ny tråd hvor du skriver hvad der konkret er sket og om folk har nogen bud til hvad der kan gøres. Alt det her folk har gang i nu er ubrugeligt.

Der er kun én som der kan sige hvad der sker, og det er LV's advokat firma. Muligheden er at der slet ikke sker noget, så vent og se.

HUSK: Du kan ikke INTET stille op nu her alligevel, så hvorfor kører dig selv ned? Vent og se hvad der sker (hvis der overhovedet sker noget)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

arguins:

Denne tråd er et godt eksempel på hvor galt der kan skydes ved siden af, når "rådgivere" går i gang med dommedagsprofetier eller det modsatte, baseret på en mavefornemmelse, hellere end fakta.

Fashion-Seller er nok den der, efter min opfattelse, er tættest på et brugbart svar, omend de nævnte tal for erstatningen kan forekomme en anelse høje. Et er hvad LV kan fremkomme med af krav, noget andet er hvad de kan forventes at få medhold i ved en eventuel retssag.

Hvad viser domstolspraksis? Får de medhold i deres oprindelige krav, eller hvor ligger niveauet når der sker domfældelse?

Dette er ikke et område hvor jeg har voldsomt meget erfaring, men en hurtig søgning efter en domsafgørelse viste, et tilfælde hvor der bestemt ikke blev givet erstatning på 100% af salgsværdien af de originale produkter, men en erstatning på omkring 25% av værdien, fastlagt på basis af LV's egen licens % når de lægger navn til varer.

Hvad siger Fashion Seller? I denne tråd (og i andre) har jeg fået indtryk af at du har en viden udover vores niveau. Har du kendskab til domstolspraksis i disse sager?

De fleste af sådanne sager kommer aldrig for retten, jeg vil faktisk tro, at det er promiller, som ender i retten. 

Derfor er retspraksis også meget uigennemskuelig. Der er ikke en rød tråd i de mange domme, som virker til at tage hensyn til flere punkter, så som mængde, om krænkeren BURDE have vidst, at det var falske varer, krænkerens økonomi osv.

Loven siger, at brandet har ret til erstatning for den uberettigede fortjeneste og tab, som de måtte have lidt. I denne sag er det 175.000 kr, sådan cirkus. Realistisk dom er vel det halve vil jeg tro. 

Men dertil kommer egne sagsomkostninger, forven 50-100.000 kr, sagsomkostningerne for sagen, forvendt ca 40-50.000 kr, omkostningerne til destruktion osv.

Så det bedste man kan gøre, er at være hurtig og løsningsorienteret, så er min erfaring, at man kan slippe med 20-50.000 kr alt efter mængde, mærke osv. Men det er alligevel også en sjat penge, men det gælder bare om, at få sagen lukket, alt andet taler kun i mærkets og advokaternes favør...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for uddybende svar Fashion-Seller

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk ved hvis kontakter hav alle papir , der taler din sag , skole gang papir især hvis problemer skolen ordblind  med mere , eller du har haft psykiske problemer duktomnation fra lægen , 

indlæggelser sygehus omkring især problemer du er ikke som andre har du en diagnose  autisme eller andet der taler din sag , er du kontanthjælp langvarig er du på førtidspension man ved ikke hvilken problemer trådstarter har og man har når gør samme fejl 2 gange som læser er der måske psykiske ustabil person dem må lægen jo have .

jeg har selv autisme og ordblind  og synes da jeg klare den udmærket men er lidt  passioneret engang imellem så du kan sagtens være et godt menneske selv om har lidt problemer 

jeg er meget passioneret på min pole dance og måske er du meget passioneret ensrette din side og meninger  og du har ret det må mener du 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Slå koldt vand i blodet!

Meddel Post Danmark at du ikke kender til forsendelsen, så er Post Danmark forpligtet til at sende pakken retur eller destruere den. LV kan ikke bruge dit navn fra forsendelsen, da du har nægtet. Og du skal også nægte hvis du får en henvendelse fra LV.

Ingen kan uden en kendelse se din konto og en politisag bliver det aldrig.

Nægt alt du ved, modparten ikke kan bevise - så hører du aldrig mere.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tambou.dk:

Slå koldt vand i blodet!

Meddel Post Danmark at du ikke kender til forsendelsen, så er Post Danmark forpligtet til at sende pakken retur eller destruere den. LV kan ikke bruge dit navn fra forsendelsen, da du har nægtet. Og du skal også nægte hvis du får en henvendelse fra LV.

Ingen kan uden en kendelse se din konto og en politisag bliver det aldrig.

Nægt alt du ved, modparten ikke kan bevise - så hører du aldrig mere.

Flot....  No

Side 6 ud af 11 (102 indlæg)