Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af domæne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg håber I har lyst til at vurdere værdien af følgende domæne?

Her er tale om domænet www.efashion.dk (incl. www.e-fashion.dk).

Jeg tænker på værdien af domænet for sig, ikke med shop.

Vurdering af domæne med shop er også meget velkomne.

På forhånd tak

Mvh
Andreas
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:11

Shoppen vil jeg ikke udtale mig om, kan ikke lide den.

Domænet her imo. ingen salgsværdi, min anbefaling er altid at finde et ledigt domænenavn istedet for at tage et brugt. Desvære har markedet dog vidst en interesse for køb af den slags, men da domænet er ekstremt dårligt vil jeg stadig ikke tro du får mere end 500kr for det :)

Mit råd er at holde shoppen kørende :)

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 20:20

mcsolutions:
Shoppen vil jeg ikke udtale mig om, kan ikke lide den

Jeg vil slet ikke udtale mig om shoppen. Big Smile

Jeg synes heller ikke domænet har den store salgsværdi. Specielt ikke hvis 500 kroner er det samme som ingen salgsværdi.

Hvad står e-fashion egentlig for?

Men det lader til at andre også anvender det navn www.efashion.se, så måske du kan få et par tusind for domænet alligevel.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 13. Apr 07
Skrevet kl. 20:43
Tak for reponsen. Jeg formoder I ikke har den store indsigt i tekstilbranchen, ellers er jeg da godt nok skuffet, hehe... Men tak for det. Mvh Andreas
Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 21:51

Jeg har i hvert fald ikke. Men hvorfor har det nogen betydning? Er navnet efashion kendt indenfor den branche, og hvad står det for?

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 13. Apr 07
Skrevet kl. 22:09
Ordet fashion betyder mode på dansk. Det er et mest anvendte nøgleord indenfor tøjverderen. Dette kombineret med et e, som ebutik, ehandel osv., må derfor være ret værdifuldt.

Men selvfølgelig er det først værdifuldt når vedkommende finder det attraktivt :)
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 00:21

Et domæne har aldrig en høj værdi i sig selv! Men derimod er det dens goodwill der sælger.

Før amino blev åbnet - hvor mange tror du så gad at give mange penge for www.amino.dk ? og hvor meget tror du det er værd i dag?

Hvis du ikke har noget på siden, noget af en hvis kaliber, skal du ikke regne med at få særlig meget for domænet. Derudover skal det lige siges, at det er ulovligt at købe domæne-navne med henblik på videresalg.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 05:58

Ved godt at ordet betyder mode på dansk. Men kan ikke få øje på hvorfor kombinationen af bogstavet e og det engelske ord for mode skulle være så attraktivt i sig selv. Der er jo ikke særlig mange der gør brug af ehandel, ebutik osv. Går ud fra at e i dette tilfælde står for "electronic"?

Og jeg synes heller ikke at domænerne fashion eller mode i sig selv skulle være "ret værdifulde". Det er typisk indholdet der står for værdien, som Nick er inde på. Men nogle helt få navne kan dog efter min mening repræsentere en værdi på mellem 20.000 - 200.000 kroner i sig selv. Måske de to nævnte eksempler kunne indbrige 25.000 hver, og jeg tror gerne at domænet 3.dk var 200.000 kroner værd for teleselskabet 3? Jeg tror ikke du ville få mere end et par tusind for efashion.dk alene. Men som tidligere nævnt, så kan domænet have en større værdi for enkelte aktører.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)