Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til enkeltmands...!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Er her mon en klog og pædagogisk sjæl, der kan hjælpe mig? Confused

Jeg har idag et I/S, som skal lukkes ned. Jeg køre forretningen videre selv, og er med på at I/S-firmaet skal lukkes ned, og åbnes op i et enkeltmandsfirma. Mit spørgsmål er så:

-Vores varelager skal deles lige over, og min partner skal bare beholde sin del, til privat brug. Jeg skal sælge min del videre, i det nye firma. Hvordan gøres dette i forhold til skat osv. Skal varelager sælges igen til mig selv, eller hvordan fungere alt det?

- Hvad skal jeg være obs på, ift. lukningen. Går ud fra der skal laves et slutregnskab frem til slutdatoen?

- Er der mon noget vigtigt jeg ikke har tænkt på?

Vh Louise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 23:09

Hej John, tak for dit svar. Nu spørg jeg måske lidt dumt, men for hvilke penge skal vi købe varelageret? Det er jo købt én gang. Og hvad nu hvis der ikke er nok penge på firmakontoen til at købe varerne til samme pris som første gang?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14

Du skal købe varene for dine egne private penge. Anden mulighed findes jo ikke - og samme for den anden ejer. Jeres varelager er jo ikke, og har aldrig været en udgift - det har bare været at flytte penge fra bank til varelager (eller guld) Det er ikke en udgift før varen er solgt og der er en indtægt

Du køber af dit I/S som jo får indtægten - og det er jo dig selv - så du får penge den vej - uden moms - som du jo også har haft fradrag for

læs evt min bog om personlig virksomhed - jeg tror du generelt kan have supergavn af at forstå regler, skat og moms http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 23:20

"Du køber af dit I/S som jo får indtægten - og det er jo dig selv - så du får penge den vej - uden moms - som du jo også har haft fradrag for"

Arh ja, det gir jo mening ;) men igen, hvis min del af varelageret skal koste fx. 50.000 og jeg kun har 30.000 i banken, hvad gør man så? Skal man så ud og låne i bankenBig Smile....det jo lidt, ja, ondsvagt, efter min mening...

Tak for linket, det ville jeg helt sikkert  ha gavn af ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05

Louise S:
hvis min del af varelageret skal koste fx. 50.000 og jeg kun har 30.000 i banken, hvad gør man så? Skal man så ud og låne i bankenBig Smile....det jo lidt, ja, ondsvagt, efter min mening...
Du skal altså nok sætte dig mere ind i det med at have personlig virksomhed - husker ikke om jeg vovede at råde dig til  http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

Du skal ikke i banken

Du køber af dit I/S for 12.500 kr til indkøbspris inkl moms = 10.000 kr uden moms

Nu har dit IVS en indtægt på 10.000 kr og de penge får du jo alt andet lig udbetalt ved lukningen (med mindre du har andre udgifter som allerede kostede dig, men i lukningen - betaler du 10.000 kr til dit I/S som har salg 10.000 minus køb 10.000 = 0 kr i overskud - og du får så 10.000 kr ud af dit I/S

Det er derfor jeg synes du skal tage og sætte dig bedre ind i skat og moms og alt muligt andet om personlig virksomhed - inden du pludseligt render hovedet ind i en skatte eller anden moms

Ja der kan være en lille tidsforskydning du må håndtere

vh John Hannover

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 00:31

Du har ret, jeg skal sætte mig bedre ind i tingene.....sagen er bare den, at min partner har taget sig af alt det skattemæssige, og det er en meget ny situation, at vi pludseligt skal lukke ned.... derfor er min viden meget begrænset. Men jeg lære jo allerede mens jeg sidder lige herWink Jeg skal jo starte et sted... og det er altså lige her...Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49

Louise S:

Du har ret, jeg skal sætte mig bedre ind i tingene.....sagen er bare den, at min partner har taget sig af alt det skattemæssige, og det er en meget ny situation, at vi pludseligt skal lukke ned.... derfor er min viden meget begrænset. Men jeg lære jo allerede mens jeg sidder lige herWink Jeg skal jo starte et sted... og det er altså lige her...Smile

google løs - spørg løs og overvej den lille e-bog jeg linkede fra mig - den vil skubbe dig lang videre. ALt for mange står pludseligt med bukserne ned om haserne - et sted det ikke føles "rart" - Du kan få online økonomihjælp ret billigt idag (ikke salg da jeg ikke yder det)

god vind med det

vh John H

Fra Valby
Tilmeldt 21. Mar 16
Indlæg ialt: 47
Fra  Gamle-danske-film.dk Skrevet kl. 04:08

Fedt med dine hurtige gode svar John- lærer hele tiden nye gode ting ved at læse dine svar omkring det økonomiske aspekter. Og det er godt når man bare er iværksætter med fokus på gode ideer - og ikke det så meget det "tekniske".

Til Louise

Brug tid på at udfylde din amino business info - med beskrivelser - fint for din hjemmeside (og lad være med at copypaste beskrivelser:)

Held og lykke med det:) 

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 10:01

Tusind tak for dine gode råd John, det har været en stor hjælp Yes Jeg vil helt sikkert smutte på Saxo og købe den lille netbog.

Tak for hjælpenWink

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)