| Hej med jer Er her mon en klog og pædagogisk sjæl, der kan hjælpe mig?  Jeg har idag et I/S, som skal lukkes ned. Jeg køre forretningen videre selv, og er med på at I/S-firmaet skal lukkes ned, og åbnes op i et enkeltmandsfirma. Mit spørgsmål er så: -Vores varelager skal deles lige over, og min partner skal bare beholde sin del, til privat brug. Jeg skal sælge min del videre, i det nye firma. Hvordan gøres dette i forhold til skat osv. Skal varelager sælges igen til mig selv, eller hvordan fungere alt det? - Hvad skal jeg være obs på, ift. lukningen. Går ud fra der skal laves et slutregnskab frem til slutdatoen? - Er der mon noget vigtigt jeg ikke har tænkt på? Vh Louise | 
varelager skal I så købe hver især i det forhold I vil dele det - til indkobspris med moms på helt alm faktura. Andre aktiver skal også sælges ud - computer, telefon og hvad der kan være så der ikke er nogen køb med moms tilbage http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html
Så laves lukningsregnskab frem til slut og indberettes moms - og du er så igang med nyt regnskab i dit nye enkeltmands
vh John H

Bliv gratis medlem
  Bliv gratis medlem

....det jo lidt, ja, ondsvagt, efter min mening...
....det jo lidt, ja, ondsvagt, efter min mening... Jeg skal jo starte et sted... og det er altså lige her...
 Jeg skal jo starte et sted... og det er altså lige her...

Jeg vil helt sikkert smutte på Saxo og købe den lille netbog.
 Jeg vil helt sikkert smutte på Saxo og købe den lille netbog. 
     Opret bruger
Opret bruger