Hej med jer Er her mon en klog og pædagogisk sjæl, der kan hjælpe mig? Jeg har idag et I/S, som skal lukkes ned. Jeg køre forretningen videre selv, og er med på at I/S-firmaet skal lukkes ned, og åbnes op i et enkeltmandsfirma. Mit spørgsmål er så: -Vores varelager skal deles lige over, og min partner skal bare beholde sin del, til privat brug. Jeg skal sælge min del videre, i det nye firma. Hvordan gøres dette i forhold til skat osv. Skal varelager sælges igen til mig selv, eller hvordan fungere alt det? - Hvad skal jeg være obs på, ift. lukningen. Går ud fra der skal laves et slutregnskab frem til slutdatoen? - Er der mon noget vigtigt jeg ikke har tænkt på? Vh Louise |
varelager skal I så købe hver især i det forhold I vil dele det - til indkobspris med moms på helt alm faktura. Andre aktiver skal også sælges ud - computer, telefon og hvad der kan være så der ikke er nogen køb med moms tilbage http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html
Så laves lukningsregnskab frem til slut og indberettes moms - og du er så igang med nyt regnskab i dit nye enkeltmands
vh John H