Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udmeldning af selskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er desværre havnet i en lidt kringlede situation, hvor min samarbejdspartner og jeg går hver til sit. 

Vi havde en ide, oprettede et IVS selskab, ingen indtægter, ingen udgifter, ingen erhvervskonto og kom desværre aldrig igang. 

I god tro havde jeg ladet ham stå for regnskaberne, moms og det hele, hvilket viste sig at være en fejl.

Jeg skal til at lukke selskabet, men skal have regnskaberne og momsindberetningen i orden, hvilket ikke er noget problem.

Men der er revisoromkostninger vedhæftet idet han skal lave regnskabet.

Dette vil min tidligere partner ikke være med til at betale, idet han mener at han er meldt ud af selskaber. Hvilket han ikke er siden han stadigvæk står på som medejer. Kan han slippe for revisor regningen og evt. bøder (fordi han glemte at momsindberette og sørge for regnskabet) nu hvor han har sagt, at han nok selv skal skrive sig ud af selskabet.

mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46683
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke skrive sig ud af et selskab på nogen måde

Man kan sælge sine anparter men skal jo så have en køber

Et selskab skal lukke - f,eks ved erklæring som kommer via skat - og det tager i ventetid og alt ofte 8-10 mdr

Hvem der skal betale ville normalt afhænge af ejeraftale, som I sikkert ikke har lavet. Han vil kunne få bod og alt helt på linje med dig via selskabet og vil hænge på de ting - f.eks vil manglende momsindberetning og bod der vel ikke er betalt formentlig forhindre lukning via erklæring

I kunne evt begge framelde som direktører og så bliver det tvangslukket - også en lang process hvor I skal møde i skrifteretten

Læs begge alternativer i http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html og du kan roligt forsikre partner om, at man IKKE bare kan skrive sig ud af et selskab som ejer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)