Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg ny virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg har i lang tid gået rundt med en tanke om at starte min egen virksomhed, hvor jeg har en ide og koncept klar. Problemet er bare, at det hele er nyt for mig og ved slet ikke hvordan jeg skal starte og hvem jeg skal tage kontakt til. Her er nogle punkter som jeg søger råd til:

1. Skal jeg finde en partner (en person som har erfaring)

2. Kapital (Jeg har ingen penge. Hvem burde jeg tage kontakt til)

3. Når jeg ingen penge har, hvor stor en andel af virksomheden burde jeg give til långiver

4. Nogle gode råd generelt

5. Hvad er jeres syn på venture capital (kunne man tage kontakt til dem)

6. Hvordan starter jeg :D

Jeg glæder mig til at høre jeres svar. :) (Det kunne være fedt, hvis i skrev hvordan jeg step to step skulle igang) :)

Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 148
Fra  Caspar F Skrevet kl. 13:22

Hej James,

Please - vil du ikke starte med at rette i overskriften på indlægget? Mange der normalt ville kunne hjælpe dig, springer over, fordi at du ikke har skrevet nogen god overskrift. Og det "spammer" forummet? :)

Vh,
Caspar

Fra Taastrup
Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:52

Hej Caspar

Du har nok ret, men ved faktisk ikke hvordan man gør. Er ny herinde, men kan prøve :)

VH

James

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:58

Hej.

1. En partner kan opfattes som "en på slæb" og sådanne vil som regel gerne have indflydelse. Jeg vil mene, at en sparringspartner - eller vennekredsen - eller Amino her skulle kunne hjælpe dig videre.

2. Hmm - prøv Mor :-) - nej, du må nok gå i banken, lidt afhængig af, hvor meget du vil slå ud med armene.

3. Hmm - hvilken långiver? Du kan jo give ham 200%, for der er jo ingen virksomhed i starten. Långivere giver i øvrigt lån og kræver som regel ingen andel i din virksomhed. For at låne dig penge, skal du nok have en ret god idé, og du skal som regel også kautionere personligt. Långivere plejer gerne at ville have deres penge tilbage.

4. Aaaaaaaah, dén er svær! Find noget, du er god til. Prøv det eventuelt af på i omgangskredsen eller andre, som beskæftiger sig med det. Se, om andre tjener penge på det. Der er ikke rigtig noget generelt sige. Dog: Hvis ideen er god, så hold fast.

5. Pas

6. Se her: https://startvaekst.virk.dk/start/start-en-ny-virksomhed

God vind!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:20

James07:
1. Skal jeg finde en partner (en person som har erfaring)

Det kommer an på hvad din ide/koncept går ud på. Det kommer også an på hvilke kompetencer du mangler, som du forventer at en partner har. Som udgangspunkt vil jeg sige, at hvis du overvejer en partner bare ud fra tanken at to er bedre end en, så vil jeg sige nej, du skal ikke finde en partner p.t.

James07:
2. Kapital (Jeg har ingen penge. Hvem burde jeg tage kontakt til)

Tjen nogle penge, tag et deltids-/aften-/weekendjob og tjen nogle penge. Hvad skal du bruge penge til, og hvor mange skal du bruge? Det er jo ikke helt irrelevant for dette punkt. Snakker vi flere hundrede tusinde eller mere, eller snakker vi 10.000 kr. eller i det leje?

James07:
3. Når jeg ingen penge har, hvor stor en andel af virksomheden burde jeg give til långiver

Långivere skal normalt ikke have ejerandele, men renter. Nogle investorer vælger dog indimellem at give penge som lån istedet for en direkte investering, og i det tilfælde kan der godt være tale om at afgive en mindre andel.

James07:
4. Nogle gode råd generelt

Start kun virksomhed i en branche, hvor du mener at du har hvad det kræver at blive blandt de bedste. Det er virkelig hårdt at starte egen virksomhed og kæmpe sig op, især hvis der er en del konkurrence og man ikke har en eller anden form for secret sauce. Og hav tålmodighed, det kan sagtens tage flere år at komme op og tjene en alm. løn, selvfølgelig er det meget afhængig af hvad man laver.

James07:
5. Hvad er jeres syn på venture capital (kunne man tage kontakt til dem)

Det er du slet ikke klar til. Det kræver at du har en kørende forretning, har bevist ideen er bæredygtig og har brugere/kunder, og er gearet til vækst.

James07:
6. Hvordan starter jeg :D

Gå ind på cvr.dk og opret et CVR nummer, så er du igang. Et mere detaljeret svar kræver jo at vi ved mere om din ide.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)