Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man snyde for at få kunder i butikken??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

I en tid hvor rigtig mange mennesker drømmer om at ændre retning erhvervsmæssigt,

møder jeg jævnligt mennesker som har købt katten i sækken, når de investerer 40-60.000,-

kroner for at blive eksempelvis coach af en eller anden karakter. De er blevet lovet at markedet sukker efter coachuddannede og finder ofte ud af at det slet ikke holder i den virkelige verden.

Googler du ordet COACH er der 271.000 hits. I adwords abonnerer et utal af danske kursusudbydere.

Alene at skulle vælge hvilken coachuddannelse du skulle tage, er næsten umulig at overskue.

Har du besluttet dig for hvilken retning du skal søge, vil du opdage at de enkelte kursusudbydere

tit lover dig guld og grønne skove, forstået sådan at hvis du tager DERES coachkursus, ja så er der masser af jobs. Samtidig skændtes kursusudbyderne indbyrdes om hvad der er rigtig og forkert coaching.

I min virksomhed får jeg henvendelser fra iværksættere, som drømmer om at blive selvstændige indenfor HR. Henvendelserne går oftest ud på at de ønsker at få et job som coachkonsulent.

Når jeg spørger dybere ind til hvilken uddannelse de har, hvilke erfaringer de har i erhvervslivet osv., hører jeg alt for tit at de ikke har nogen som helst erfaring, men at de har fået en uddannelse som coach hos eks. Sofia Manning eller lignende igennem arbejdsformidlingen, således at det er det offentlige der betaler for uddannelsen.

Jeg stiller ikke spørgsmål ved at en coachuddannelse kan være nyttig, når du har et lederjob, men det er grænsende til det uetiske, når man sælger en uddannelse ved at love noget, som slet ikke holder i virkligheden.

Jeg er interesseret i at høre fra dig derude, som kan nikke genkendende til ovenstående. Har du selv taget en coachuddannelse og  har konstateret at coachjobbenen ikke findes, så vil jeg gerne om dine erfaringer.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:04

Hej Villy...

Hvad er det har fået øje på i dit foto?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 17:32

Nej selvfølgelig må man ikke det. Men der er masser der gør det. Et af de helt store problemer ved coach er at det ligesom terapeut ikke er en beskyttet tittel. I bund og grund er de to ting, efter min opfattelse, langt hen af vejen det samme. Det lyder bare som om man er syg hvis man går hos en terapeut hvor i mod det er både trendy og meget andet godt at have en coach.

Problemet er at folk ikke sætter sig ind i tingene og det gør dem til nemme ofre. Så et eller andet sted er de, lige som folk der tror de hurtigt bliver millionærer ved at sende nogle tusinde til en afrikansk rigmand for at hjælpe ham med at få sine millioner ud af landet, selv ude om det. Men derfor vil det i min bog altid være uetisk og forkert at sælge sine kurser på falske forudsætninger, for disse udbudere ved bedre...

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)