Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første ansættelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg driver en hjemmeside og kan mærke, at jeg efterhånden har brug for lidt hjælp, derfor overvejer jeg at ansætte en person.

Hvad skal man være obs på, har I nogle tips, hvad med feriepenge, skat osv:? Skal man ansætte under overenskomst?

Er det bedre at ansætte to med mindre timeantal (studiejob) end en enkelt fuldtidsansat?

Som I kan se, er jeg ret lost i det her, så alle tips er meget velkommen!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du skriver, at du har brugt for "lidt hjælp". Det vil så nok sige, at du skal ansætte én på deltid, evt. en studerende, som du også selv skriver. Det er vigtigt med en god jobbeskrivelse og en idé om aflønning. Når du kommer dértil, skal du så også have en ansættelseskontrakt til vedkommende samt en forsikring. Ansættelseskontrakter findes en masse på nettet. Feriepenge, skat osv. kommer automatisk, hvis du tilmelder dig letløn hos Skat eller et egentlig lønbureau som f.eks. Dataløn. Det er ikke et krav, at du ansætter under OK, men det er da muligt at din ansatte ønsker det - det skal du ikke være bange for, for det kan også gøre forholdene "veldefinerede".

Læs evt. mere her: https://startvaekst.virk.dk/drift/medarbejdere/ansaetselv/ansaettelse-af-en-medarbejder/saadan-ansaetter-du-din-foerste

Det offentlige har faktisk mange gode steder at hjælpe dig. Der skulle være en lokal erhvervsrådgivning i din kommune.

Held og lykke.

Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 2
Fra  starfishdenmark.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Grodon

Helt enig med Jørgen, følg OK, det kan spare dig for meget, senere hen, dog ville jeg vente evt.pensionsindbetaling.

Jeg har indtil for nyligt,været ansat som produktionschef, i en mellemstor virksomhed, og her ansatte jeg som start, alle på en timelønskontrakt,

det gør det mere fleksibelt, du betaler ikke løn under sygedom,det er billigere/lettere at "skilles" m.m.

Blot skal du huske, at selvom du har en timelønsansat, så fanger bordet, såfremt medarbejderen har haft et fast timetal,i skema, gennem en længere periode,

men der er man vel også afklaret med behovet og om man har den rigtig medarbejder.

Håber det er brugbart.

/Jan

Fra København
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 12
Fra  Bookanaut Vupea Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er meget enig med de andre. Det lyder som om du ikke har den store erfaring med ansættelser, og ud fra min egen erfaring kan jeg fortælle dig at ansættelser er noget du virkelig skal have respekt for. Fejlansættelser er uhyggelige dyre både hvad angår tid og penge. Hvis jeg var dig ville jeg starte med en studerende som du aflønner på timebasis. Tal evt flere gange med vedkommende så du er sikker på at I har kemi og at vedkommende kan hvad de påstår.

/Jakob

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)