Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bogføring og regler ang fri telefon

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler lidt hjælp til hvordan jeg skal bogføre div. ting i dinero og hvilke regler der er Håber der er nogen som kan hjælpe. 

Jeg har egen virksomhed i form af en PMV, så er ikke omfattet moms

Jeg skal bogføre et køb af en ny mobiltelefon, og bogføre det abonnement jeg har købt til den, hvordan gør jeg dette?

Mit andet spørgsmål er om det er i orden at bruge mobilen både til erhverv og privat? Og om jeg så skal betale noget af abonnementet selv privat da jeg også bruger den privat. 

Og hvordan er det lige jeg indberetter den frie telefon til skat, jeg kan finde mange vejledninger på nettet og lign, men hvis der er en ting der ikke lige er min stærke side er det skat :(

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 25
Fra  TVTVTV Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bogfører købet som småanskaffelser - du kan selvfølgelig godt tage den del, som vedr. evt. forudbetalt abonemment og bogføre som telefoni, men det betyder ikke så meget.

Du må godt bruge tlf. både til erhverv og privat, men du bliver beskattet af fri tlf. - Da Skat har en formodning for, at tlf. både er til privat og erhverv også selv om man har anden tlf. osv, så er det meget og ikke umuligt at undgå beskatning af fri tlf.

Når året er omme, så er der på selvangivelsen en post med fri tlf. så det er ret nemt:)

Tilmeldt 20. Apr 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

okay super tak :)

Den nye telefon jeg har købt, går den også ind under beskatning af fri mobil eller er det kun mit mobilabonnement?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt spm:)

Hvis du bruger tlf. 50 pct. privat, og 50 pct. erhverv, så er det faktisk kun 50 pct. af anskaffelsessummen du kan trække fra.

Mobilabonnementet trækker du det hele fra og bliver så beskattet af fri tlf. (Jeg tvivler på, at skat vil godkende at du kun trækker den erhvervsmæssige del fra og så lader være med at lade dig beskatte af fri tlf., da det giver en del bevisusikkerhed - men jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke ved det)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal lægge 2700 kr til din virksomheds resultat når du indberetter til skat - og så skal der også skrives 2700 kr i rubrik 462 i den udvidede selvangivelse som skatteoplysning (forklaring til hvorfor dit resultat er vist 2700 kr højere end dit regnskab)

Du må så bruge den privat (og erhverv) og lade firma betale alt. Du skal så tænke på, at du jo ud over skatten af de 2700 kr selv betaler telefonen og abonnement i dit PMV - så du har en fast årlig udgift - så længe du ejer telefonen på netop de 2700 kr ialt for den. Du kan ikke afmelde uden at den telefon firmaet har købt er solgt væk igen (Bruger du en egen telefon så det kun er abonnement firmaet betaler kan du komme ud igen ved at stoppe firmabetaling af abonnement)

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html forklarer rubrikker og andet mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Og der kom eksperten på - super John

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til følelse. SKat siger i visse svar, at man ikke behøver bruge rubrik 462 med mindre man skal have ægtefællerabat . men i andre af deres redegørelser på nettet - skriver de man skal
Jeg har skrevet og bedt dem uddybe om det er slut med 462 for alle eller ikke - men i alle fald får det ikke negativ betydning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)