Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP - Uddannelse til visuel illustrator...!!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne vide, hvad og hvor jeg skal tage min uddannelse, når jeg gerne vil være visuel illustrator! Har været inde og kigge på nogle steder, men er stadig ret usikker... Jeg overvejer også at uddanne mig i udlandet men er det en dårlig idee?? Er der gode uddannelses steder her i DK? 

Vil rigtig gerne have hjælp, siden jeg tager mit kunst ret seriøst!

Tak på forehånd <3

(Der stod jeg skulle vægle en kategori og valgte bare en... srry)

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det kan du google dig til på https://www.ug.dk !!! eller tilsvarende sted - jeg tror ikke at amino.dk er det rette forum at spørge mht dette. 

Mht. udlandet...og iøvrigt generelt, der må være en eller flere facebook grupper eller kreds af studerende ved f.eks. Designskolen i Kolding eller Designskolen eller lignende som kan give gode råd. Det er ekstremt svært at komme ind på disse skoler - mange gange går folk på såkaldte forberedelseskurser for at øge deres chancer for optagelse - det er ikke altid de "bedste" som kommer ind, men derimod de som tegner/designer på den måde som lærerne eller bedømmelseskomiteen kan lide det stilmæssigt, desværre. 

Undersøg hvilke udenlanske skoler andre danskere har været tilfredse med... f.eks. i England, hvor du jo kan sproget, du må simpelthen ud på en større research opgave og amino kan ikke give det forkromede overblik. Helt sikkert værd at tage 2-3 år i f.eks England når du brænder for det!(hvis du ikke kommer ind i DK) - i den grafiske branche tror jeg du et stykke hen ad vejen bliver - af kommende potentielle arbejdsgiver - bedømt på hvad du reelt kan/har lært og ikke om du nødvendigvis har gået på "Designskolen i Kbh". Blot mine 5 cents. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)