Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk erhvervsliv er nu for alvor under afvikling med spritny dom

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43

tror vel Cepos og bombe under osv vil vise sig ret så overdrevet. Der er ikke noget nyt i princippet i virkeligheden - men ja - der mangler jo noget klarhed som vi må afvente, fordi bankerne ikke anker, da de jo fik fradraget - og retten blot udtalte sig fremadrettet

Jeg kan ikke se en bombe for nystartede, mere for større eksisterende. Nystartede har jo fradrag for deres udgifter til at erhverve og vedligeholde indkomsten og det pilles der ikke ved.

Det har længe været sådan, at også nystartede risikerede nægtet fradrag for udviklingsomkostninger, hvis projektet aldrig førte til indtægter. Skat har, også tidligere, nægtet firmaer der f.eks alene har bruge 3 mio kr på at udvikle et projekt - fradrag for omkostningen i det firma - fordi det var sambeskattet med en række andre, og udnyttede fradraget i holding sambeskatningen. Det kunne være, hvor datterselskabet brugte 3 mio på rejser og lignende, for at udvikle et projekt - som så aldrig kom i gang og førte til andet end disse rejse o.l, omkostninger

Jeg TROR f.eks at en bekymring om, at alle selskaber nu skal tænke i opdeling af omkostninger for direktørens arbejde med strategien er ret overdrevede mildest talt, men vi må, som artiklen også skriver, nok afvente og se skats evt reaktion.

Om ex Dongs udgifter til forberedelse af børsintroduktion skal tages i fradrag mod kommende indtægter efter introduktionen eller må tages i det løbende resultat kunne MÅSKE være mere åbent spørgsmål.

Men ja - altid spændende med nye vinkler - dog skudt totalt over mål med "Danmark nu under afvikling"

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 14
Skrevet kl. 13:37

Tak for dit svar. Jeg må dog sige, at en gennemgående tråd i dit svar er usikkerhed. Jeg synes, det er fuldkommen vanvittigt, at mennesker, der løber en risiko og risikerer at tabe f.eks. 5 millioner kr. på en investering, og som må se frem til at skulle aflevere 56% i skat plus moms plus afgifter plus arveafgift af den gevinst, de måske lykkedes at lave, derudover må leve med den usikkerhed, at deres uomtvisteligt erhvervsrelaterede udgifter ikke kan trækkes fra. Det betyder med andre ord, at de 56% plus moms plus afgifter stiger til effektivt 80% eller 90%. Hvem gider at løbe en risiko i sådan et land? Ingen. Derfor har der ikke været vækst i Danmark de sidste 10 år. Derfor er der ikke skabt en eneste virksomhed med mere end 1.000 medarbejdere de sidste 20 år. I det lys synes jeg ikke at beskrivelsen, at Danmark er under afvikling, er at gå for vidt. Det kan gå meget hurtigere, end de fleste tror. 

Tilmeldt 9. Jan 14
Skrevet kl. 13:52

Hvad er i øvrigt den bagvedliggende logik - ud over at hæve verdens i forvejen højeste beskatning endnu højere op?

Jeg mener, hvorfor ikke gøre alle erhvervsrelaterede udgifter fradragsberettigede uanset at de vedrører et nyt område? Jeg kan ikke se anden forklaring end ønsket om at plukke folk endnu hårdere.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maverick26:

Tak for dit svar. Jeg må dog sige, at en gennemgående tråd i dit svar er usikkerhed. Jeg synes, det er fuldkommen vanvittigt, at mennesker, der løber en risiko og risikerer at tabe f.eks. 5 millioner kr. på en investering, og som må se frem til at skulle aflevere 56% i skat plus moms plus afgifter plus arveafgift af den gevinst, de måske lykkedes at lave, derudover må leve med den usikkerhed, at deres uomtvisteligt erhvervsrelaterede udgifter ikke kan trækkes fra. Det betyder med andre ord, at de 56% plus moms plus afgifter stiger til effektivt 80% eller 90%. Hvem gider at løbe en risiko i sådan et land? Ingen. Derfor har der ikke været vækst i Danmark de sidste 10 år. Derfor er der ikke skabt en eneste virksomhed med mere end 1.000 medarbejdere de sidste 20 år. I det lys synes jeg ikke at beskrivelsen, at Danmark er under afvikling, er at gå for vidt. Det kan gå meget hurtigere, end de fleste tror. 

Mon ikke du overfortolker den konkrete dom en hel del! 

Helt konkret gik sagen på at hæve den skattepligtige indkomst med 780.000 kr., det ændrer ikke meget på nøgletallene for de implicerede banker.

Det virker lidt som om du gerne vil have skattefradrag for en lottokupon, men i øvrigt ikke vil dele hvis der er gevinst på kuponen.

Maverick26:

Hvad er i øvrigt den bagvedliggende logik - ud over at hæve verdens i forvejen højeste beskatning endnu højere op?

Den bagvedliggende logik er vel at allerede eksisterende lovgivning skal overholdes, egentlig ret simpelt.

Havde den pågældende bank købt sig til samme stykke arbejde ude i byen, havde de heller ikke fået fradrag, så spørgsmålet er vel; hvorfor skal de så have fradrag for udgiften som lønkroner.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)