Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare eller ydelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er varer eller ydelser når jeg køber:

- Serverplads (uanset typen)

- Domæner

- Abonnementer generelt der giver adgang til online software (kunne fx være Dinero Pro)

Alle tilfælde lejer jeg mig vel teknisk set ind hos andres resourcer. Skal det derfor sidestilles med leje og er det en ydelse?

Dinero Cloud siger mig desværre ikke umiddelbart, hvordan den konterer det.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil:

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er varer eller ydelser når jeg køber:

- Serverplads (uanset typen)

- Domæner

- Abonnementer generelt der giver adgang til online software (kunne fx være Dinero Pro)

Alle tilfælde lejer jeg mig vel teknisk set ind hos andres resourcer. Skal det derfor sidestilles med leje og er det en ydelse?

Dinero Cloud siger mig desværre ikke umiddelbart, hvordan den konterer det.

Jeg går næsten ud fra vi en problematik som relaterer sig til moms, da det er her forskellen umiddelbart har mest betydning. Så udgangspunktet må også være momsloven.

Momsloven definerer en vare som "retten til, at råde over et materielt gode", alt andet er ydelser. I dit tilfælde har jeg meget svært ved at se, at det skulle være andet end en tjenesteydelse, du får aldrig rådigheden over selve det materielle (serveren).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15

Tak. Ja jeg ved ikke, hvornår det ellers bliver brugt :-)

Det er ihvertfald meget konkret at forholde sig til !

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46696
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51

ingen som helst tvivl om det er en ydelse. Varer er fysiske og kan røres ved og når de sendes kommer de gennem told. Ydelser er ikke fysiske og kommer f.eks. ikke via told ind landet (det kan du bruge som mål når du overvejer om det er vare eller ydelse) - og kan ikke som sådan røres ved for at gøre det simpelt

Det kan drille mest hvis du tænker software som er ydelse når den leveres digitalt som download men en var hvis den leveres på en CD som tilsendes (samme med film). Tænk først og fremmest på det ud fra leveringsformen - Leveres ting fysisk er det en vare - alt andet er ydelser i princip

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)