Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er varer eller ydelser når jeg køber: - Serverplads (uanset typen) - Domæner - Abonnementer generelt der giver adgang til online software (kunne fx være Dinero Pro) Alle tilfælde lejer jeg mig vel teknisk set ind hos andres resourcer. Skal det derfor sidestilles med leje og er det en ydelse? Dinero Cloud siger mig desværre ikke umiddelbart, hvordan den konterer det. |
Emil:Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er varer eller ydelser når jeg køber:
- Serverplads (uanset typen)
- Domæner
- Abonnementer generelt der giver adgang til online software (kunne fx være Dinero Pro)
Alle tilfælde lejer jeg mig vel teknisk set ind hos andres resourcer. Skal det derfor sidestilles med leje og er det en ydelse?
Dinero Cloud siger mig desværre ikke umiddelbart, hvordan den konterer det.
Jeg går næsten ud fra vi en problematik som relaterer sig til moms, da det er her forskellen umiddelbart har mest betydning. Så udgangspunktet må også være momsloven.
Momsloven definerer en vare som "retten til, at råde over et materielt gode", alt andet er ydelser. I dit tilfælde har jeg meget svært ved at se, at det skulle være andet end en tjenesteydelse, du får aldrig rådigheden over selve det materielle (serveren).