Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra EU lande

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino bruger

Jeg har lige op startet en enkeltmands virksomhed. Mit spørgsmål er: Hvis jeg skal importere komponenter fra et EU land eks. Tyskland. skal jeg så bare oplyse mit CVR nr. til leverandøren og lade ham fakturere mig prisen uden tysk moms? skal jeg nogen steder registrere mig som importør? for mig at se, skal man kun registrere sig som importør i ikke EU lande. Jeg har prøvet at ringe til SKAT men de er umulig at ringe op. Håber der er en der kan hjælpe mig. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12937
Skrevet kl. 08:01

Såfremt du er moms reg. og oplyser dit CVR nr. til leverandører vil du få varen uden moms.  Du skal kun importør registreres hvis du importere vare fra lande udenfor EU, husk det gælder også  Norge og Schweitz.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:08

SolidInnovation:

Hej Amino bruger

Jeg har lige op startet en enkeltmands virksomhed. Mit spørgsmål er: Hvis jeg skal importere komponenter fra et EU land eks. Tyskland. skal jeg så bare oplyse mit CVR nr. til leverandøren og lade ham fakturere mig prisen uden tysk moms? 

Det har du forstået helt korrekt. Rent formelt er det dog dit momsnummer du oplyser, hvilket er det samme som dit cvr-nummer.

Du skal dog lige sikre dig at din momsregistrering er gået igennem (tjek evt. dit registreringsbevis på tastselv), sælgeren tjekker nemlig dit momsnummer i en fælles europæisk database og hvis ikke han kan se din momsregistrering der, vil han højst sandsynlig ikke sælge dig varer uden moms.

SolidInnovation:

skal jeg nogen steder registrere mig som importør? for mig at se, skal man kun registrere sig som importør i ikke EU lande. Jeg har prøvet at ringe til SKAT men de er umulig at ringe op. Håber der er en der kan hjælpe mig. 

Du skal ikke være andet end alm. momsregistreret for at handle med leverandører eller kunder når de ligger indenfor EU's ydre grænser.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)