Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejebolig i forbindelse med ansættelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har et spørgsmål. I forbindelse med ansættelse af personale til hoteldrift, er det muligt at komme til at bo i en lejlighed i forbindelse med arbejdspladsen. (en Tjeneste/lejebolig). 

Skal jeg blot lave et tillæg til ansættelseskontrakten med de relevante informationer, eller skal der udfyldes en A8 formular? Det er vigtigt, da lejemålet FØLGER ANSÆTTELSEN, og dermed også ophører ved ophør i stillingen. 

På forhånd tak for hjælpen. 

De venligste hilsner, 

Sten

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

En aftale om ansættelse med tilhørende bolig er et såkaldt sammensat retsforhold. Hvis det væsentlige i kontrakten er ansættelsesforholdet, så falder det uden for lejeloven, og du behøver derfor ikke lave en særskilt lejekontrakt.

Hvis den ansatte er funktionær, skal du i øvrigt være opmærksom på funktionærlovens § 2, stk. 9, hvor opsigelsesvarslet er min. 3 md. når der stilles bolig til rådighed, og at funktionæren i øvrigt har lov til at bebo boligen 1 md. efter ansættelsesforholdets ophør, mod at betale herfor.

Bemærk i øvrigt at man absolut IKKE skal bruge formular A, udgave 8 - men udgave 9. Det er meget vigtigt, at man bruger den seneste udgave. http://www.advokatkontoretrws.dk/index.php/info-og-nyheder/17-aendring-af-lejeloven-vedtaget

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)