Nu vover jeg lige at komme med en antagelse: Jeg antager at f.eks. Curanet eller activewebs er ligeså god til at sætte servere op som dig. Jeg kan godt høre på dit følge her på Amino, at det kan der være to meninger om. Men lad os nu lege med tanken om at der også findes serverguruer hos de større hostingselskaber.
Med den antagelse, så betyder de 20-30 ms i forskel lige pludselig noget, hvis man eksempelvis skal vise en produktside med 50 billeder.
50 stk x 20 ms = 1000 ms = 1 sekund længere.
Din antagelse er godt at det kun er en antagelse. Nu kender jeg ikke ActiveWeb's webhoteller så jeg skal ikke kunne sige hvordan deres opsætning fungere - ikke at det rager mig en papand anyway.
Og ja - Curanet har folk der ved hvad de laver - det samme har Unoeuro og Wannafind (samme mennesker) - det fede er, vi levere alle forskellige produkter, med forskellige hastigheder - hvilket gør vi alle kan være gode hvis man kigger på bestemte segmenter.
Jeg har på intet tidspunkt sagt at Curanet er skod til det de laver, tværtimod *ved* jeg at de er utrolig gode til deres erhverv.
Men vi skal se realistisk - du har nogle behov, det kan være Curanet passer perfekt, så vælg Curanet, passer ProudWing bedre? vælg dem. Passer Unoeuro bedre? Vælg dem. Passer vi bedre? Vælg os.
Der er et par skal du huske:
1: Antal requests en browser kan downloade samtidig
2: De fleste sider du besøger hver dag har faktisk ikke deres sider hosted i Danmark, og oftest klager du ikke.
3: Der er meget mere end bare at tælle antal millisekunder, der er ting som throughput som ikke behøves at være latency bestemt (stadig der er en maksimum throughput du kan få over lange distancer, ikke distancer som DK->DE, DK->UK, DK->FR, DK->NL - vi snakker højere distancer.
4: Routes internt i danmark kan være så elendige at du faktisk har højere latency til et sted i Danmark end til f.eks, Holland, tyskland elller England - så en bruger på XXX bredbånd kan faktisk have bedre latency mod os end f.eks Netgroup i Taastrup.
Hvis vi kan flytte sider fra Danmark til udlandet, og formår at få den fulde pageload flere sekunder ned i load tid, selv med 150+ requests, så beviser det også at der kan gøres meget ved at sætte servere op korrekt samt give nok ressourcer til sine kunder (hænger selvfølgelig også sammen med prisen man betaler). Men selv med udbydere hvor de har kostet det samme (eller mere), har vi kunne skrabe sekunder af folks sider af.
Men sådan dybt seriøst - hvis du kommer og spørger efter det bedste af det bedste - og du så udtaler dig efterfølende omkring hastighed, så sørg for du forstår hvordan http, browsers, tcp/ip og hastighed faktisk virker. Ellers skyder du ud i tågen, og laver antagelser der ikke stemmer overens med hvordan ting faktisk virker.
Det er svært at finde det bedste, hvis man så udtaler sig om ting hvor man mangler noget viden omkring emnet.
I forhold til den danske IP, så er vi faktisk enige. Dog vil jeg påpege at hvad Google siger og Google gør inden for SEO er to forskellige ting :-)
Men de ser også hastighed som en vigtig faktor, denne hastighed bliver målt fra deres datacentre (f.eks er en af deres europæiske datacentre i holland. Så måler vi hastighed snakker vi pludselig en fordel omkring hastighed.
Sjovt nok har vi en række kunder som flytter til os (fra danske udbydere), hvor deres SEO ikke bliver påvirket negativt. Men det kan disse SEO eksperter fortælle mere om.
Til sidst, så tilbyder du ikke telefonsupport, som også var et krav i denne sammenhæng.
Helt fint :-)
Kigger du på danske udbydere, gå efter Curanet eller Proudwing eller tag kontakt til Mike fra Mikjaer hosting - de alle kan være behjælpelige, og levere en god service og et produkt de står inde for.
Forsat god dag