Hej Aminoer, jeg søger jeres hjælp i forhold til hvad jeg gør i denne situation: jeg fandt en kunde som vil købe en webshop af mig, vi har ingen kontrakt på det og han har IKKE betalt 1 eneste krone. Han synes efter 3 måneder at det vi har lavet er dårligt og vælger at trække sig selvom vi har brugt penge til vores webudviklere (vi har lagt 9250 kroner ud for ham pga han ville betale til sidst. vi siger så at vi så bare sælger hans shop for ikke at få underskud i vores forretning og dertil svarer han at han vil sagsøge os for at stjæle hans ide og at han købte en ydelse af os som vi bare sælger videre. Vi mener bare at når han ikke har betalt noget og vi ingen kontrakt eller faktura har på det så kan han ikke sagsøge os. Vi har spildt meget tid med det på de 3 måneder vi har været igang så 95% af tiden har vi ikke lavet noget pga manglende informationer omkring udseende. Han truer med at gå ned på politigården med det samme så hvis vi kommer til en evt. retssag hvem vil få medhold i sagen? |
Først og fremmest vil politiet da intet gøre - men helt ærligt, hvordan kan I optræde professionelt i retten hvis I siger I har kørt helt uden aftale?
Jeg kan ikke sige hvad der sker ved at I vil sælge shoppen, men ja det lugter da af risiko, for den bygger vel på hans idë som han siger
Har I ret til penge, så må I sende ham en regning med beskrivelse af hvad betalingen er for (ikke sjovt ikke at kunne henvise til aftale) og så nægter han at betale, og så trækker I ham i retten med krav om betaling, og tager den derfra
Jeg ville ikke turde sælge en side der bygger på hans ide som selvtægt - men træk ham i retten hvis I stærkt kan sandsynliggøre, at I har udført et arbejde han satte jer til og vidste kostede penge
vh John Hannover