Vi er ude på teoriens overdrev. Begrebet "Dummere end politiet tillader" findes ikke og hvem kan afvise at du troede at din årsindkomst ville blive 80.000 og så i oktober kommer til at tænke på at 800.000 nok var tættere på sandheden. Ja - passivitet er heller ikke tilladt. Hverken med den automatiske årsopgørelse eller med forskudsopgørelsen.
Selvfølgelig afviger forskudsopgørelsen fra det endelige tal på selvangivelsen. To år gammel eller kvalificeret udfyldt ved årets begyndelse - det er ligegyldigt. Ikke bare 'næsten altid' men 'altid'. Og det korrigerer man så for. |
Jeg har nu ikke tænkt mig at ændre min praksis, og derudover hæfter jeg mig ved din sætning: "To år gammel eller kvalificeret udfyldt ved årets begyndelse - det er ligegyldigt." Jeg ved godt, at jeg hiver din sætning ud af sammenhæng og drejer den til egen fordel. Jeg kunne ikke lade være :-)
Jeg er vist ingen grund til at tærske mere langhalm på denne detalje. Jeg har noteret mig, at jeg ved min passivitet i teorien gør mig skyldig i lovbrud :-)
Mvh. Jakob