Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg gerne lave et firma? selvom..

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse14:

Hej Alle!

Jeg er en dreng på 14 år og jeg har fået en god idé, men jeg er i tivil om jeg må oprette et firma i mit navn?

håber i gider at svare da det intresser mig meget..!

på forhånd tak.

-Lasse

Hej med dig.

jeg fik oprettet mit firma som 16 årig, og du kan IKKE blive godkendt før du er fyldt 15 år.

Det du skal gøre er at skrive en ansøgning til statsamtet, hvorfor du gerne vil have virksomhed, hvad du vil lave og hvorfor du skulle have lov.

Vedhæft derefter dine forældres årsopgørelse, og deres underskrifter på at du på stifte firma, og at de kautionere hvis firmaet får underskud, og at de hæfter for alt.

Når du så har fået din godkendse sender du en kopi af godkendelse med den normale ansøgning til "erhverv og selskabsstyrelen" og du bliver oprettet som virksomhed.

Bemærk! du skal være fyldt 15 år før du kan dette, og dine forældre skal have en rimelig indkomst. Jeg er 17 år nu og har virksomhed.

Mvh

Søren Høvring 

-- Man kan hvad man vil!

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 00:55

Lasse14:

Min idé er et sprogkursus, der udformet på en speciel måde der gør det nemt at lære sprog, har selv lært fransk ved hjælp af denne metode. vil gerne høre hvad i synes om idén??

-Lasse

Lyder som en sjov idé.

Og det må da virke siden du allerede kan tale fransk.

Et godt råd til dig er at have tålmodighed. Ikke den slags tålmodighed med at du skal vente til du er 30 år og har en milelang uddannelse - men der er ALTID utrolig meget forarbejde, som man hurtigt kan glemme i sin iver.

Arbejd videre med ideen, spørg familie/venner og når du så føler du ikke kan komme længere, kan du starte op.

Og ja der er både mulighed for at få special tilladelse, eller køre det igennem dine forældre.

Alt held og lykke - det er godt med flere ildsjæle!

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 16:58

Lasse14:

Min idé er et sprogkursus, der udformet på en speciel måde der gør det nemt at lære sprog, har selv lært fransk ved hjælp af denne metode. vil gerne høre hvad i synes om idén??

-Lasse

Uden at vide noget som helst om din "metode", så lyder det ret så imponerende.

Hvis du som 14 årig har selvlært fransk, så det virkelig super gået! Yes

Bar klø på ! Der med garanti nok at se til. Se hvordan du gør din ide' endnu bedre, og hør hvad dine forældre siger. Det meget vigtigt du har deres accept.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:43

Det kan forøvrigt blive en fandens dyr fornøjelse at lade forældrene eje firmaet i starten, hvis man da selv har tænkt sig at skulle overtage det engang senere.

Så skal virksomheden købes af forældrene, og den skulle jo gerne være blevet nogle penge værd i den tid der er gået.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)