Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvorfor køber nogen websites/webshops?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

på aminos virksomhedsbørs har jeg set at det er en del advertering efter websites / webshops. Ofte uden beskrivelse eller angivelse af ønsket branche eller websitefunktion/type.

Det kan da ikke være forstået på den måde at de vil købe det design, vel? for sådanne kan man få overalt for ingen penge. 

kan nogen herinde forklare mig hvad fidusen er i det? hvem gør det? og til hvilket formål?
(og svar venligt seriøst, jeg er nysgerrig og forundret - ikke harm)

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 21:10

Vi er skam meget seriøse på Amino, så du får skam seriøse svar. Desuden kan et godt og gennemført design altså godt koste lidt klejner.

Der er en masse grunden, men tre af dem skal du finde i at:

1. Der er mange der ønsker at starte netbutik, men endnu ikke ved hvilken produkter eller branche de vil arbejde i. De ved bare de vil noget med det der internet. Ved køb af en eksisterende butik har de mulgihed for at købe en shop der allerede fungere, har en fast omsætning, har leverandør kontakter, har opnået placeringer på google osv.
  2. En erfaren ekøbmand, der ønsker en butik eller to mere i hans portefølje. Han har måske allerede en butik hvor han har et overskud på 15.000 om måneden, hvis han lige får en eller to mere kan han begynde at leve af der. Der kan også ske en vis form for synergi når man har flere butikker at lege med smat også undgå sæsonudsving osv. samt mindske ens risiko hvis nu det marked ens butik ligger i går helt i banan.
  3. Den trejde er jo hende der bare er nysgerrig efter at vide lidt om markedet osv.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 22:57

Som tillæg til det ovenfor nævnte kan det jo nævnes en måske allerede fast kundekreds, så man sparer penge på lancering (med reklamekampagner og anden opstartsmarkedsføring)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09

Det var også i den retning jeg tænkte..... men det er alligevel uforståeligt for mig.

TUsind tak for jeres svar :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 23:39

Jeg er en af dem, som har købt en shop via amino. For mig betød det, at jeg slap for at finde en programør/grafiker (de gode er dyre!), havde en masse billede materiale klar, visitkort, varelager... kort sagt, jeg købte mig en masse tid, og mulighed for at bruge tiden på det jeg er bedst til.

Ulempen er så, at ikke alt er efter dit eget hovede, og nogle ting skal man have lavet om. - Du bliver kastet ud i det, uden nogen mellemfase hvor man langsom kommer ind i hvordan det hele fungere.

Hvis man brænder for at sælge og udvikle forretningen, og ikke nyder at fumle med opbygningen helt fra bunden, så kan det klart anbefales at købe en anden shop.

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:20

Tranberg, genialt at du melder til - for det er jo DIG jeg skal spørge så! :-)

1) hvilken tilstand var webshoppen i da du købte den? kaotisk? trimmet? uden varelager?

2) Du har jo betalt for den grafik og det eksisterende markedsføringsmateriale der var i forvejen så du har vel ikke fået det billigere - bare betalt for det på en anden måde?

3) hvad er det som du er god til da, siden du er ligeglad med hvilken vare du sælger?

4) hvad er den mindste tilstand som du vil (eller det er normalt at..) købe? HVilken omsætning, besøgende, varelager, alder, etc?

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 01:10

Jeg hopper også på vognen som en af dem der har købt en webshop. Det har jeg primært gjort pga. at jeg gerne vil lære / blive bedre til at udvikle webshops (det som jeg primært lever af). Det giver et helt andet indblik i hvad der kan gøres bedre, når man selv har prøvet at have 'fingerne i fadet'.

Der kommer en knægt og tager sig af at pakke og sende varene.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 14:39

Webshopen var en tip top stand, blot havde den været "lukket" i længere tid.

2) jo selvfølgelig har jeg betalt for grafikken, men det var jo lavet, og derved behøvede jeg ikke bruge tid på det. Klart en fordel, hvis det er lavet godt.

3) jeg ville ind i denne branche, så det er ikke tilfældigt jeg købte denne shop. Faktisk ville jeg lave en konkurrent til denne, men så opdagede jeg at den var til salg. Jeg bruger så tiden istedet på at udvikle nye pakker, finde nye kundegrupper mv. og ikke ret meget med design og teknik. Så det klart en fordel for mig.

4) Den kan man ikke lige svare på. Jeg ville aldrig købe en ½ færdig programmeret shop, da den ikke rigtig kan bruges til noget.

Håber det kunne bruges :)

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:28

Jeg ejer selv en række mindre websites, der udelukkende baserer sine indtægter på annoncer og affiliateaftaler. I en periode overvejede jeg kraftigt at sælge disse sites, da jeg ikke havde tid til at videreudvikle dem i den retning jeg gerne ville, men da det er lykkedes mig med tiden at tjene 10-15.000 kr. pr. måned på disse sites - uden nogen synderlig vedvarende indsats, indså jeg at det var en endnu større fidus at beholde disse websites. Med denne filosofi og tilgang ville jeg - potentielt - kunne leve af at eje en større portefølje at mindre/mellemstore websites, der måske hver især ikke besidder det store potentiale, men skaber en stabil indtægt, der samlet set er på højde med ganske velbetalte jobs.

Dette er altså argument for at gå ud at købe andre websites, der allerede er etableret, fordi de genererer en del trafik, der forholdsvis nemt kan omsættes til annonceindtægter.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42

Tusind tak for alle jeres svar, det er virkelig interessant læsning, syntes jeg! :-)

hvis andre har lignende historier, kom endelig med dem, tak.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)