Hejsa
For at svare meget kort på dit spørgsmål: Nej, de checkout-rater og konverterings-rater er meget meget lave for det danske marked.
Jeres checkout er i og for sig meget fin. Jeg savner dog noget struktur, så jeg ved, hvilket punkter der skal udfyldes først. Det virker meget uoverskueligt.
Tag et kig på din funnel i Analytics, og se, hvor folk falder fra (hvilke links de trykker på) - eller om de blot laver en exit.
Hvis de blot bouncer, skal du arbejde med overskueligheden. Gør det klart klokkeklart hvad de skal udfylde, og hvorfor.
Jeg vil fjerne unødvendige felter. Kan se “telefon” ikke er nødvendigt, så fjern evt. dette, med mindre du har intention om at bruge deres nummer i videre forløb.
Ydermere bør du lave din CTA mere tydelig. Den er slet ikke fremhævet nok, og fremkommer desuden under folden, hvilket betyder, at folk skal scrolle for overhoved at betale. Det skal helt sikkert fixes.
Såfremt folk klikker på dine toplinks, bør du fjerne din øverste menu og søgefelt, og kun bibeholde det helt basale - logo, og salgsfremmende punkter såsom “levering 1-3 dage”.
Det der falder mig i øjnene er, at siden loader utroligt langsomt - og det hele loader på samme tid. Du bør have elementer på siden, som loader med det samme - såsom headeren - da dette giver kunden (mig) en formodning om, at siden faktisk loader. På din side loader alt på samme tid, og det gør det ret langsomt.
Hvis du ønsker at tage en snak om din konvertering og muligheder at optimere hele flowet på, må du gerne smide mig en email, så hjælper jeg gerne: o.lonstrup@gmail.com