Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Taber dem i chekout....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har en lille udfordring.

Vi har en konverterings-rate på 2,68 for personer der ligger vare i varekurven på vores webshop. Dette mål over 30 dag og gennemsnittet ligger i dette område over hele året.

Min konverterings-rate ved chekout er dog på 1,03%, altså mister vi 62% af dem der rent faktisk har lagt varer i kurven men aldrig gennemfører selve orderen.

Er disse tal normale?
Jeg syntes selv det er et voldsomt tab i forhold til dem der rent faktisk har lagt varer i kurven.

Hvad gør vi forkert? (og ja ved godt fragten er et issue)
Hvad kan vi gøre anderledes?

Tjek siden her:

https://pay.dandomain.dk/proxy.aspx?merchantnumber=6020429&LoadBalancerRealIP=&sessionid=ASPSESSIONIDQSRACRAS=GACNLDODGHFJAMJIPNJAALLO;ASPSESSIONIDCABRDQCT=EDJKLDLBJFAJKJGINMOCMNDF&checksum=cca4b41d9c63f9142afee29d4b082d3d&AddFormPostVars=1&tunnelurl=http://coaststore.dk/shop/checkout.html%3Ftunnel%3D1%26MerchantNumber%3D6020429&_ga=1.36645920.1222592286.1447342225

Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Giver det lige et skud

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

For at svare meget kort på dit spørgsmål: Nej, de checkout-rater og konverterings-rater er meget meget lave for det danske marked.

Jeres checkout er i og for sig meget fin. Jeg savner dog noget struktur, så jeg ved, hvilket punkter der skal udfyldes først. Det virker meget uoverskueligt.

Tag et kig på din funnel i Analytics, og se, hvor folk falder fra (hvilke links de trykker på) - eller om de blot laver en exit.

Hvis de blot bouncer, skal du arbejde med overskueligheden. Gør det klart klokkeklart hvad de skal udfylde, og hvorfor.

Jeg vil fjerne unødvendige felter. Kan se “telefon” ikke er nødvendigt, så fjern evt. dette, med mindre du har intention om at bruge deres nummer i videre forløb.

Ydermere bør du lave din CTA mere tydelig. Den er slet ikke fremhævet nok, og fremkommer desuden under folden, hvilket betyder, at folk skal scrolle for overhoved at betale. Det skal helt sikkert fixes.

Såfremt folk klikker på dine toplinks, bør du fjerne din øverste menu og søgefelt, og kun bibeholde det helt basale - logo, og salgsfremmende punkter såsom “levering 1-3 dage”.

Det der falder mig i øjnene er, at siden loader utroligt langsomt - og det hele loader på samme tid. Du bør have elementer på siden, som loader med det samme - såsom headeren - da dette giver kunden (mig) en formodning om, at siden faktisk loader. På din side loader alt på samme tid, og det gør det ret langsomt. 

Hvis du ønsker at tage en snak om din konvertering og muligheder at optimere hele flowet på, må du gerne smide mig en email, så hjælper jeg gerne: o.lonstrup@gmail.com

Ung PPC, SEO og Konverterings-optimerings-nørd. Hjælper gerne din forretning med at etablere super effektive online kampagner som bidrager til øget bundlinje.

Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Du bør opdele det så 'kundeoplysninger' er på en side for sig selv før alle betalingsoplysninger.

2. I stedet for at have en grøn firkant rundt om acceptering af forretningsbetingelserne så bør du have en grøn 'Gennemfør' knap. Mit fokus rammer i hvertfald ikke gennemfør knappen til at starte med.

3. Det kan godt forvirre nogle at 'Ny kunde' ikke er valgt tydeligere, jeg tænker at nogle kunder vil forsøge at trykke på 'ny kunde' - de vil så opleve at der ikke sker noget (fordi den ér valgt) og det kan så føre til at de forlader siden.

4. Langsom load tid.

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fresno Bob:
Hvad gør vi forkert? (og ja ved godt fragten er et issue)

Hej Fresno.

Hvis du er nysgerrig på hvad dine besøgende laver i dit checkout flow, vil jeg opfordre dig til at optage dem på video og se hvad de laver.

Det lyder måske lidt spøjst, men det kan faktisk lade sig gøre med et lille javascript og nogle timer foran skærmen.

Der er 100 videoer gratis hver måned, og alt efter hvor mange der kommer ind i dit checkout, så plejer man sagtens at kunne få noget ud af det.
Ellers er der altid mulighed for at opgradere til eksempelvis 5000 videoer for $39 pr. måned.

De penge er med garanti tjent ind den første måned, hvis du har på fornemmelsen at der er noget galt med siden.

Programmet hedder Inspectlet, og du kan læse mere om det her inspectlet.dk eller bestille det her www.inspectlet.com/?u=signup

Det koster ikke noget at få 100 videoer gratis - måske lidt tid, men du kan ofte øge dine konverteringer.

Håber du kan bruge det til noget

Med venlig hilsen
Kristian Mølholt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)