Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af Indtjening hvornår ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Solrød
Tilmeldt 2. Jan 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

HVis man sælger ting i sin fritid, evt tjener penge på youtube, twitch, eller andet hvornår skal man så evt oprette et firma og hvornår begynder man at skulle betale skat af sin indtjening ?

Mvh

Ole Nielsen

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nok smide det ind som b skat, men skatten hedder ved første krone.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Solrød
Tilmeldt 2. Jan 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes bare jeg har læst et eller andet sted at man kan tjene op til 50000 om året før man skal betale skat af det ?  for tænker jo ikke et ekstra job men en fritids aktivitet som man tjener på 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt skal du momsregistrere dig så snart det er åbenlyst at du vil komme til at omsætte for over 50.000 kr i omsætning (ikke overskud med omsætning) på en hver 12 mdr periode. Det kunne typisk være når du rammer 4000 kr per måned og ser en lille stigning stadigt

Ellers kan du drive det uden registrering -I alle fald skal du føre regnskab - alle indtægter minus helt direkte udgifter = overskud som du skal opgive til skat i forskud og selvangivelse - som du bør bede skat om at få som udvidet selvangivelse i rubrik 211 forskud 111 selvangivelse - Du kan ved mindre beløb klare dig med alm selvangivelse rubrik 15

Skat er forklaret lidt nede i dette som også meget mere med om at drive noget uden registrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Natteulvendk:
Jeg syntes bare jeg har læst et eller andet sted at man kan tjene op til 50000 om året før man skal betale skat af det ?  for tænker jo ikke et ekstra job men en fritids aktivitet som man tjener på 

De 50.000 kr. er grænsen for hvornår man er registreringspligtig for moms. Det har ikke noget med skatten at gøre.

Fra Solrød
Tilmeldt 2. Jan 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svar indtil videre.

så hvis jeg har forstået det korrekt, kan jeg tjene penge på f.eks. min youtube kanal men skal betale skat af alt jeg tjener på den ? hvis jeg tjener noget :) ? og når jeg så måske rammer 50000 kroners loftet skal jeg momsregistreres inden loftet er ramt self :)  er det sådan nogenlunde forstået i grove træk ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - ud over at du skal registrere så snart det er åbenlyst du vil komme over 50 t på en hver 12 mdr periode - gør du ikke det kan du få opkrævet moms og bod af alt inden de 50 t 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)