Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkassofirma med min gæld gået konkurs. Hvad så?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i 2008 stiftet noget kortsigtet gæld (ca. 80.000 kr) som jeg var ude af stand til at betale tilbage pga forskellige omstændigheder.

Det røg til inkasso og jeg fik et par breve om året omkring det, men var ikke i stand til at betale det ej heller afdrag.

Der kom selvfølgelig renter på og beløbet voksede. Jeg modtog den sidste rykker i april 2013 og har for nylig da jeg ville have styr på gælden og igang med en tilbagebetalingsordning, erfaret at inkassofirmaet er gået konkurs i slutningen af 2013

Jeg har som sagt ikke hørt fra nogen vedr. gælden siden april 2013. Derfor: Kan gælden være blevet slettet, da inkassofirmaet er gået konkurs? Eller ligger den bare og "ulmer" i forbindelse med at et nyt firma har overtaget den? Og i så fald, burde jeg ikke have hørt fra nogen ang. opkrævning af den?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:27

MPH30:

Jeg har i 2008 stiftet noget kortsigtet gæld (ca. 80.000 kr) som jeg var ude af stand til at betale tilbage pga forskellige omstændigheder.

Det røg til inkasso og jeg fik et par breve om året omkring det, men var ikke i stand til at betale det ej heller afdrag.

Først og fremmest hvad er det for en type gæld; bankgæld, gæld fra retsforlig/dom, simpel gæld med gældsbrev?  

MPH30:

Jeg har som sagt ikke hørt fra nogen vedr. gælden siden april 2013. Derfor: Kan gælden være blevet slettet, da inkassofirmaet er gået konkurs? Eller ligger den bare og "ulmer" i forbindelse med at et nyt firma har overtaget den? Og i så fald, burde jeg ikke have hørt fra nogen ang. opkrævning af den?

Gælden forsvinder ikke fordi inkassofirmaet er gået konkurs, gælden har jo aldrig været inkassofirmaets de skulle bare hjælpe fordringshaver med at inddrage.

Den du skylder penge er stadig den samme!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu nævner du ikke hvad gælden drejer sig om.

Men er det "almindelige" fakturaer forældes disse efter 3 år.

Og for at bryde forældelelse, skal man mindst have indleveret et betalingspåkrav til Fogedretten eller en stævning til byretten.

Det er ikke nok med rykkere eller inkassovarsel .

Så udfra dine oplysninger, ser kravene allerede ud til at være forællede.

Og kravene kan ikke gennemføres overfor dig. Ej heller sælges til anden, der kan tage kravene op igen overfor dig.

Wink Så du kan vist nyde sommeren.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:45

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Nu nævner du ikke hvad gælden drejer sig om.

Men er det "almindelige" fakturaer forældes disse efter 3 år.

Og for at bryde forældelelse, skal man mindst have indleveret et betalingspåkrav til Fogedretten eller en stævning til byretten.

Det er ikke nok med rykkere eller inkassovarsel .

Så udfra dine oplysninger, ser kravene allerede ud til at være forællede.

Og kravene kan ikke gennemføres overfor dig. Ej heller sælges til anden, der kan tage kravene op igen overfor dig.

Wink Så du kan vist nyde sommeren.

Jeg er som udgangspunkt enig her i. Men mon ikke det er et par tusinde værd at tale med en revisor om det - med de konkrete detaljer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)