Jeg har i 2008 stiftet noget kortsigtet gæld (ca. 80.000 kr) som jeg var ude af stand til at betale tilbage pga forskellige omstændigheder. Det røg til inkasso og jeg fik et par breve om året omkring det, men var ikke i stand til at betale det ej heller afdrag. Der kom selvfølgelig renter på og beløbet voksede. Jeg modtog den sidste rykker i april 2013 og har for nylig da jeg ville have styr på gælden og igang med en tilbagebetalingsordning, erfaret at inkassofirmaet er gået konkurs i slutningen af 2013 Jeg har som sagt ikke hørt fra nogen vedr. gælden siden april 2013. Derfor: Kan gælden være blevet slettet, da inkassofirmaet er gået konkurs? Eller ligger den bare og "ulmer" i forbindelse med at et nyt firma har overtaget den? Og i så fald, burde jeg ikke have hørt fra nogen ang. opkrævning af den? |
MPH30:Jeg har i 2008 stiftet noget kortsigtet gæld (ca. 80.000 kr) som jeg var ude af stand til at betale tilbage pga forskellige omstændigheder.
Det røg til inkasso og jeg fik et par breve om året omkring det, men var ikke i stand til at betale det ej heller afdrag.
Først og fremmest hvad er det for en type gæld; bankgæld, gæld fra retsforlig/dom, simpel gæld med gældsbrev?
MPH30:Jeg har som sagt ikke hørt fra nogen vedr. gælden siden april 2013. Derfor: Kan gælden være blevet slettet, da inkassofirmaet er gået konkurs? Eller ligger den bare og "ulmer" i forbindelse med at et nyt firma har overtaget den? Og i så fald, burde jeg ikke have hørt fra nogen ang. opkrævning af den?
Gælden forsvinder ikke fordi inkassofirmaet er gået konkurs, gælden har jo aldrig været inkassofirmaets de skulle bare hjælpe fordringshaver med at inddrage.
Den du skylder penge er stadig den samme!